Montere tilslutningsslanger med ballofix på gamle stophaner

Hej

Jeg skal have opsat et vaskeskab ca. 60cm til venstre for mine eksisterende stophaner.
Køkkenelementerne kommer ikke til at stå helt ind til væg da der vil være et 10cm mellemrum fra væg til bagsiden af køkkenelementerne.
Der hvor stophanerne er i dag skal der stå en opvaskemaskine.
Er der noget ulovligt i at jeg blot sætter tilslutningsslanger på de eksisterende stophaner og monterer en ballofix for enden af dem hvor jeg så tilslutter mit kommende køkkenarmatur?
Når det er færdigt kan man kan komme til de eksisterende stophaner ved at trække opvaskemaskinen ud eller evt. ved blot at stikke armen ind via det kommende nye vaskeskab.
Nogen smartere forslag til at lave det?
I billedet herunder kan man se de eksisterende stophaner og det grønne mærkat er hvor midten af det nye vaskeskab vil være.
Mvh Amatøren
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Afmonter de nuværende ventiler og monter et T-stykke med et nippelrør, så du får to afgange, der kan lukke for hver tilslutning.

fase
Jeg vil helst ikke rode med den eksisterende installation da jeg ikke har den store erfaring med det. Derfor ville jeg blot tilslutte tilkoblingslanger til dem.
AmatørenCPH skrev den 18-08-2021 10:34:56

Jeg vil helst ikke rode med den eksisterende installation da jeg ikke har den store erfaring med det. Derfor ville jeg blot tilslutte tilkoblingslanger til dem.

Hvis du ikke vil rode med det selv, så få en VVS'er til at sætte T-stykket og ballofikserne på. Hvordan vil du ellers kunne tilslutte både opvasker og blandingsbatteri.

fase
S. Fabrin skrev den 18-08-2021 12:57:30

Hvis du ikke vil rode med det selv, så få en VVS'er til at sætte T-stykket og ballofikserne på. Hvordan vil du ellers kunne tilslutte både opvasker og blandingsbatteri.

Så lige at det jeg skrev kan misforstås. Der er ingen problemstilling med at tilslutte opvaskeren da koldtvands stopventilen allerede er sådan en der er to udgange på. 

Spørgsmålet går blot på om det er ok at tilslutte tilslutningsslanger på de eksisterende stophaner, montere ballofixer i enden af de nye tilslutningsslanger og så tilslutte armaturet fra de nye ballofixer. Dvs. at de eksisterende stophaner vil være bag opvaskeren.
Når du har stophaner kan du bare tilslutte blandingsbatteriet til de eksisterende. Der er ingen grund til et ekstra sæt ventiler.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis