Optegning af riller til gulvvarme

Kære gør-det-selv-typer
Jeg er kæreste med kontornusseren og er endnu en kontornusser der har kastet sig ud i et idiotisk projekt* here goes:
Vi har et støbt gulv i vores stueplan som vi vil have gulvvarme i.
Vi kan ikke få plader eller ligge noget ekstra ovenpå det eksisterende gulv, da dette er konstateret af betonfirma der skal komme og nivellere gulvet. For at få gulvvarme skal vi derfor fræse 2 cm rille ind 6 cm nede. Tegningen er lavet over hvordan det skal lægges og vvs'er har denne del.
Jeres hjælp..
Jeg skal nu tegne op så vi kan fræser efter de tegninger der er lavet men hvordan pokker gør jeg dette i praksis? Findes der skabeloner eller andet? Altså,tegner man det om med blyant og måler eller? Hjælp
  1. Mvh Maria
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er kun den manuelle måde. Det er ingen problem på de lige stykker, men buerne hvor slanger skal vende er ikke så nemme at tegne op.
Så jeg ville sætte en halvmåne på den ene ende af et bræt ud fra brættets ende så det ligner et P
 halvmåne skal have samme diameter som afstand imellem slanger på det lige stykke.
Du kan nu tegne langs brættet, og rundt omkring buen i halvmånen. Så flytter du skabelonen en afstand hen og gentager. Det er ikek nødvendigt at tegne 2 streger hvert sted det skal man ordne med fræseren.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Du skal også tage hensyn til eventuelt armeringsnet, betonens samlede tykkelse og underliggende isolering.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis