Hjælp til gulvopbygning

Hej,

jeg skal igang med mit gulv efter den hele store tur.
Lige pt er gulvet bygget op af afretningssand, 100 mm beton lang, stører, gulvspånplade og til sidst selvegulvet.

Jeg går i tankerne om at udlægge 100 mm polystyren hvor efter jeg vil lægge polystyren med spor til gulvvarmen, og nu kommer det store spørgsmål.... Jeg skal lægge slidebenslaminat på 8 mm, kan jeg lægge det direkte på underpap eller skal jeg støbe med en gulvspartel, hvad tænker i? :-)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er nysgerrig 🙂
Har du ingen isolering under betonen?

Vil du fjerne strøgulvet? Og lægge de 100mm flamingo direkte på beton?

Jeg ville se, hvad gulvproducenten anbefaler, som underlag..

Og velkommen til , forresten 🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Det gik lidt stærkt. Der er selvfølgelig isolering under betonen og før afretningslaget. Ja, jeg vil fjerne strøgulvet, da jeg kommer fra et hus med strøgulv, hvor det knirker helt vildt, og dette vil vi ikke have sker igen.

Har googlet alt, men kan intet finde omkring om man må udlægge gulvspartel direkte ovenpå polystyrenpladerne med spor.

og mange tak. :-) 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
😀 helt ok.

vil du ikke lave det som let konstruktion så? Altså med gulvspånplader?
 
Jeg er meget usikker på gulvspartel, men det er vel et tyndt lag?lagt ovenpå eps‐sporplader, vil det så ikke krakelere?

Jeg tror jeg ville gå med noget i stil med:
Beskrevet nedefra
Beton
Trykfast eps (250kn)
22mm gulvspån
Gulvspån med spor
Mellemlag (pap/rrykfordelende afhængig af hvad gulvproducent kræver)
Gulv


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Tak for input, men det var for at undvære træ i konstruktionen pga af stingende priser, det kan godt være at flydespartel ikke er en god ide, det var bare min nabo som har gjort det samme, men vil være helt sikker før jeg går igang. :-)
Ok. Ja det meldte historien ikke noget om🙂
Polystyren er også steget en del.. det gælder  ist hele vejen rundt🙂lad os håbe det normaliserer sig... måske næste år🙏

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også