Murværk, skæve mursten.


Hej alle derude, håber i kan hjælpe mig, jeg har købt et ældre 60'er hus. Hvor der inden jeg købte det, er blevet sat terrasse døre i. Mit spørgsmål går på murstene som er ovenover døren til højre på billedet.
Er dette en skade? Eller tænker i at det er muren som har lavet huset i sin tid der har fjumret lidt, eller er det huset som har "sat" sig sådan? Jeg spørger mht. Om det evt. er noget der skal skrives til ejerskifte forsikring? 

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan godt skrive til ejerskifte forsikring, men det er meget usandsynlig at det fører til andet end et afslag. Man forsikrer sig ikke imod f.eks. dårlig murværk, men kun imod noget skjult som har medført en skade. Der ses ingen revner så det er nok noget der er sket for længe siden, eller også er det repareret inden huset er solgt. Det ser lidt spøjs ud men jg ville ikke gøre noget ved det.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Noget tyder på man vist har "glemt" sådan en her.   
Ja det kan jeg da godt se, af hvad jeg kan læse mig frem til, mangler der ligesom en overlægger, noget til at bære over terrasse dørene. Det undrer mig at det ikke er nævnt i tilstandsrapporten? Hvis det er en reel fejl og murværket derved er faldet lidt sammen 🤔
Så tænker jeg umiddelbart godt det kan være en ting som skal skrives til ejerskifte, da det vel er en skade at murværket på den måde falder "ned" 
Annonce
Det er sjusk, men ret imponerende at dør- og vinduespartiet kan bære vægten.
Frank Chr. skrev den 16-08-2021 11:55:29

Det er sjusk, men ret imponerende at dør- og vinduespartiet kan bære vægten.

 Hvorfor skulle det ikke kunne bære vægten? Taget bæres med næsten 100% af bagmuren. At det ikke er en skønhedsåbenbaring er så noget andet.


fase
Det er da immervæk 100 - 125 kg murstens dødvægt der ligger og hviler oven på vindueselementerne.
Der er sat nye terrassedøre i, så på en måde må det jo have været holdt oppe i den tid. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Det kan selvfølgelig også være der er en tegloverligger, men at armeringen ruster.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis