Stiga havetraktor ryger fra klippebord

Hej.

Det er begyndt at ryge fra mit klippebord, og jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad der gør at den ryger?

Røgen kommer fra det midterste klippe leje der hvor der sidder 2 remme på, jeg har skiftet begge remme, men det ryger stadigvæk.

Er der nogen der har nogle forslag tilhvad der kan være galt?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du har kørt lidt og det begynder at ryge, så kan du mærke efter hvor der er varmt. SLUK MOTOR INDEN.
Er det remskoven så må det være remmen der glider og det er måske leje der er på vej til at sidde fast. Er det oppe ved lejehuset det bliver mest varm så er det lejer der har sat sig fast og nu kører rundt i lejehus. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det første der falder mig i tankerne, er at lejet er slidt op, og derfor løber varmt.
du kan være heldig det ikke er slidt op, men at det "bare" er pga. for stort sidevers træk fra remmene, grundet du har strammet dem for meget.

Jeg syns ikke det bliver varmt fra lejren, det der bliver mest varm er remmen fra klippebord til havetraktor.

Man kan ikke umiddelbart spænde eller løsne den rem på nogen måder. 
Hvis remmene når bunden af skiven, mister de bidet - har du lidt remfedt så prøv med det - hjælper det er dine remme for små ( tværsnit ) 

Der kan også være fordi der er brugt en universal kilerem, det skal være en beregnet til havemaskiner, der er lærred hele vejen rundt, og de kan holde til at fedte rundt.
De koster lidt mere, men holder så til gengæld mange gange længere.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har lokaliseret fejlen.

Det viste sig slet ikke at være i klippebordet problemet var.

Der sidder et opstrammer hjul på fronten af havetraktoren der køre remmen i når den strammes.

Lejren i det hjul har sat sig fast så hjulet ikke køre rundt, så remmen bare blev trukket hen af hjulet hele tiden.

Det gjorde så at remmen blev varm og røg ovre i klippebordet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis