Manglende gulvarme

Hej , vi mangler mangler gulvarme i en del af vores hus , har prøvet at skrue hætten af en af termostaten så den fik fuld power men ingen held , har bemærket at noget af røret er brændende varmt ( markeret med rødt ) og så er den markant koldere efter rørholderen ( markeret med blå) kan de være der sidder noget og blokere i røret ? Eller er det normalt


 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kører cirkulationspumperne? De skal “brumme” en lille smule.

Søren O
Fik du nogensinde ringet til vvs-firma? Var det ikke samme problem for 4mdr. Siden?

Det var ikke for at drille, men der var jo en enorm lang fejlsøgning i gang dengang, så det var for at korte forløbet lidt af🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 skrev den 14-08-2021 12:52:07

Fik du nogensinde ringet til vvs-firma? Var det ikke samme problem for 4mdr. Siden?

Det var ikke for at drille, men der var jo en enorm lang fejlsøgning i gang dengang, så det var for at korte forløbet lidt af🙂

 Ja det gjorde jeg , men han dukkede aldrig op og så blev det glemt grundet sommeren 🤣


 

Hehe, ja byggebranchen er helt vanvittigt, for tiden!😅

Er det en idé at opsummere, hvad du forsøgte, I den anden tråd, og så evt. Smide et par fotos op af hele systemet? Jeg har i hvert fald svært ved at se, hvad der er hvad..🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 skrev den 15-08-2021 16:45:44

Hehe, ja byggebranchen er helt vanvittigt, for tiden!😅

Er det en idé at opsummere, hvad du forsøgte, I den anden tråd, og så evt. Smide et par fotos op af hele systemet? Jeg har i hvert fald svært ved at se, hvad der er hvad..🙂

 Jeg synes selv jeg har prøvet alt , men slangerne til gulvvarmen bliver sket ikke varme , og pumpen kører umiddelbart fint ( tror jeg da ) når jeg skruer skruen i midten ud og stikker en skruetrækker ind kan jeg mærke den kører rundt 


Har masseret alle stifterne og styre enheden kalder på varme
jeg ved ikke om jeg fik skyllet anlægget korrekt igennem , og der måske sidder nogen luftlommer? Det er umiddelbart det eneste jeg tænker , for det er kun den halvdel af huset som er koplet på denne shunt som ikke virker , resten af huset fungere 😅

 

Annonce
Nu fik jeg lige læst din gamle tråd igennem..  én af de vigtige læringspunkter, er at det du markerer på billedet, slet ikke er dit varmesystem, men dit varme brugsvand🙂

Måske bør du indsætte fotos af alle enheder? Som jeg læste den gamle tråd, er der varmepumpe, og to shunte i huset?
Det kan måske lette fejlsøgning,  at kende hele systemet?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 skrev den 15-08-2021 22:00:57

Nu fik jeg lige læst din gamle tråd igennem..  én af de vigtige læringspunkter, er at det du markerer på billedet, slet ikke er dit varmesystem, men dit varme brugsvand🙂

Måske bør du indsætte fotos af alle enheder? Som jeg læste den gamle tråd, er der varmepumpe, og to shunte i huset?
Det kan måske lette fejlsøgning,  at kende hele systemet?

 Ja det er korrekt :) , vi har faktisk 3 shunte i huset , 1 til den gamle del af huset som virker 

1 til udstuen som kører sammen med det er system og så denne her :)

Der er ingen af rørene der er varme herude udover brugsvandet :s

 

Det kan være sat sammen på mange måder.. lim indsigt rækker desværre ikke til at gennemskue mere, på tekst.. desværre 🙂
Vi lander nok samme sted som sidst, at der må en professionel ud og se det fysisk.🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 skrev den 19-08-2021 18:24:48

Det kan være sat sammen på mange måder.. lim indsigt rækker desværre ikke til at gennemskue mere, på tekst.. desværre 🙂
Vi lander nok samme sted som sidst, at der må en professionel ud og se det fysisk.🙂

 Ja tænkte det nok , prøvet at lufte systemet igennem en gang mere og ser om det hjælper , ved heller ikke om cirkulations pumpen kører optimalt , synes ikke den reagere på om jeg sætter den på laveste trin eller højeste 


 

Men tak for hjælpen :)

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis