Støbe stykke mellem 2 sokler

Jeg vil gerne have disse 2 sokler til at mødes, så jeg kan lukke med beklædning ovenover. Der er lidt fald hen mod området, så vil gerne have huller i bunden til vand mv. Der eventuelt måtte komme.

Hvordan laver jeg disse huller?

Havde tænkt at lægge et par små pvc rør af en art, og støbe oven på dem. Men skal rørerne blive, eller hvornår fjerner man dem, så de i støbes fast eller omvendt kollapser inden tørring.

Mht. Støbning, er det så ikke "bare" 2 brædder på hver side, bore hul i til rørerne og så ellers hælde beton i?

Tak for hjælpen. 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De rør du tænker at anvende mellem de to brædder, som bruges som støbeform, kan du bare skære af i en længde, som passeer mellem brædderne. Du behøver ikke fjerne rørene efter støbningen. Skulle der være lidt beton i rørene, er det nemt at fjerne bagefter.

fase
Lad der gå en mindst en uge.

fase
Nej det er ikke nødvendigt at save ud i brædderne. Du kunne for en sikkerheds skyld fylde rørene med sammenkrøllet avispapir, isoleringsmateriale eller andet, som er nemt at fjerne. Så kommer der kun lidt beton i rørene, Fyldet gør det nemt at fjerne evt. beton.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis