Clips til Vinduer - identificere vindue / mærke

Jeg er ved at rette op på tidligere ejers / ejers håndværkers noget håbløse forsøg på at installere vinduer.

Det er træ/alu vinduer hvor man har fuget alu-delen sammen med træet så vandet ikke kan løbe af. Så løber det ind i huset og ødelægger sokkel og trægulv. Så det nemmeste er at hive fronten af vinduerne og der kan man jo være uheldig at ødelægge nogle clips. Mit problem er at jeg ikke kender mærket på vinduet.

Er det nogen der kender disse clips / mærket?

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nå, det lader til at jeg kan svare på mit eget spørgsmål nu.
Vinduerne er fra Outline. Det eneste problem er at Outline vist gik konkurs, men blev videreført. Det nye firma bruger ikke disse klips. Og har dem derfor ikke. Jeg fandt så et firma på Sjælland som kunne skaffe dem, men så skulle jeg købe 4000 stk. Så det blev lige 7000 kr og så 3985 klips i overskud.

Jeg skrev så til Outline for at høre om de ikke ville være med i et køb så de kunne servicere deres tidligere kunder.

Det var en dårlig forretning for dem meddelte de. De syntes at det var bedre at jeg selv købte 4000 klips.

Nu har jeg så heldigvis fundet en fyr som har nogle få stk på lager. Men det er da værd at have i mente når man køber nye vinduer. Det kan godt betale sig at købe den slags reservedele med det samme. Man ved aldrig hvad der sker med producenten eller deres produkter selv få år efter.

Er der ikke et bagstop så fugen blot kan skæres fri?
Selvom vandet ikke drypper direkte ned fra alu-profilen (løber af via rammen?) bør det stadig ikke kunne trænge ind i huset, hvordan opstår det fænomen?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der er kun fuget på aluminiumsrammen og så ned på soklen. Så fugen forhindre at vandet kan løbe ud. Og så løber det ind under vinduet og ind på gulvet.
Jeg har banket et stykke af toppen af soklen under vinduerne og pudset et fald på og så har jeg monteret en sålebænk/vandnæse under vinduet. Så fuger jeg mellem den og træet. Så kan vandet kun løbe af vinduet og ned på vandnæsen og ud og væk fra soklen.

Sådan så det ud inden jeg gik i gang.

Fuget helt tæt og fugebånd monteret forkert helt ude på aluminiumsrammen.

Der var heldigvis kun et hjørne som havde taget skade, men jeg tror jeg kan redde det. Soklen var også fuget helt op til vinduet så vandet kun havde en vej og det var ind i huset....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis