Finish efter indvendig murstensvæg er væltet

Hej forum

Jeg har væltet en indvendig murstensvæg (i samråd med Ingeniør :-)).

Væggen jeg har væltet hænger sammen med to andre indvendige murstensvægge, som er muret forbandt dvs. hver anden mursten stikker ud via de øvrige vægge, som ikke skal væltes. 

Hvordan ville i kappe disse udstikker over på den nemmeste og mindst støvende måde? Er det med en billig bajonetsav købt til formålet eller skal jeg leje vinkelsliber og støvsuger?? Eller er der andre gode råd.

Når udstikkerne er fjernet pudser/spartler jeg hullet op og gør det glat.

VH 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tænker det kommer lidt an på hvor porøs muren er. Hvis fugerne er porøse, så risikerer du at du løsner flere mursten i væggen ved at bruge værktøj på stenene. I det tilfælde ville jeg nok bore fugerne ud omkring de mursten der stikker ud, fjerne dem helt og så fylde huller ud bagefter. Ikke optimalt.

Hvis muren er stærk, så kan du nok godt save i den.

Søgte lige på google og fandt dette på LDS, hvorfra jeg citerer
https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/7499/s/savning-i-mursten 
"Den sav du efterlyser er en speciel klinge der sættes i nedstrygeren. I stedet for at være en sav er det et stykke rundjern der er belagt med diamant. Den kan save i mursten, beton, galserede kakler, hærdet stål osv. Den forhandles ved større værktøjshandlere så som Carl Hassing, MaskinKompagniet Odense ol. steder. "

Det er et hus fra 1950 og murene er stærke nok efter omstændighederne. Hm, jeg er ikke helt tosset med at tage stenene ud så jeg tror jeg vil gå med at save dem, som du forslår.
En hammer og mejsel hugger nemt stenene over.

fase
Jeg bruger vinkelsliber med sugeskærm, har prøvet to gange at lortet sidder løst bagefter så sørger altid for at svække det så meget som muligt.
Leje af værktøj kan ikke betale sig.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Som S.Fabrin skriver
Mukkert og mejsel. Sviner minimalt og arbejdet er hurtigt gjort. 

Det fikser jeg...
​Hej ​​​​alle

I har ret med hammer og majsel, det gjorde nemt arbejdet på prøveestykket. Så det bliver vejen frem :) 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også