Dampspærre i kvist under vindue

Hej

Jeg havde utætte fuger omkring kvistvinduer for et par år siden, og forsikringen stod for at udskifte nedbrudt træværk, isolering etc.

I et af rummene har jeg siden haft en mystisk lugt, og jeg er stadig på jagt efter hvor den kommer fra. Jeg har derfor afmonteret vindueskarmen under vinduet. Isolering og træværk ser tørt og fint ud, men jeg er lidt i tvivl om dampspærren - allerede da jeg løftede karmen, kunne jeg mærke at der kom luft ind udefra.

Som det ses, er dampspærren blot lagt ovenpå isoleringen, og ikke fæstnet til vinduesrammen - bør den ikke være det? Eller skal jeg bare lægge den nogenlunde tæt igen, og så fuge med en blød fuge rundt om vindueskarmen, så der ikke trækker luft ind i rummet?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lugten er i øvrigt kraftigt forværret, efter vindueskarmen kom af - det blæser ind og op gennem isoleringen, og det er den lugt, der har generet.

Jeg kan vel godt tape dampspærren fast - men måske bør jeg tage fat i forsikringen? Deres håndværkere har jo ikke gjort arbejdet ordentligt, har de?
Det gør jeg 😊
Nå, tømreren mente det var lavet korrekt af hans egne folk. Dampspærren havde ifølge ham været klemt mellem vinduesramme og vinduesplade, og sikret tæthed. Det var ifølge ham den korrekte fremgangsmåde. Han kunne så ikke forklare, at det havde blæst ind - eller mislugten.

Jeg har nu selv tapet dampspærren til vinduesrammen med dampspærretape, og er kun nervøs for hvordan det ser ud ved de to andre kviste, som tømreren har repareret på, og som jeg ikke umiddelbart kan få adgang til, fordi der er fliser i stedet for plade som vindueskarm. Jeg kan mærke det blæser ind ved kanten af den ene vinduesramme, hvor fugen ikke er tæt. Det tyder jo på, at der er forbindelse ud til...

Man skal dælme passe på med at få håndværkere til at lave noget på et hus. Æv!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis