Ny overflade på melamin

Hej. Jeg har langt om længe fundet et hæve/sænkebord, som kunne tilrettes i størrelsen til en plade i størrelsen 40x 160. Jeg skal bruge bordet til min strikkemaskine. Jeg har halveret den gamle slidte og ridsede melaminplade og det gik fint. pladens underside var den kønneste, men havde nogle skruehuller. Jeg vil gerne give pladen en ny overflade. Mulighederne er mange: linoleum (passende til mit skrivebord), folie 🤔 eller afslibning og maling. Linoleum er en dyr løsning.
Jeg vil helst male. Det kræver afslibning, spartling af de små huller. Desuden har jeg læst mig til at der skal bruges hæftegrunder. Hm…. Fås kun i portioner til 7 m2, så det vil jeg ikke købe. Kan jeg male uden hæftegrunder? Bordet vil ikke udsættes for større slid.
Alternativer? 

Når lysten driver værket
Hej. Jeg har langt om længe fundet et hæve... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for svaret.  Problemet er at jeg skal køre omkring 50 km til Bilka eller Bauhaus. Jem og Fix, Biltema  og et par andre byggemarkeder med kørsel på omkring 25 km  ligger nærmest. Men jeg VIL ikke købe en portion, hvor jeg kun bruger 1/10. Det er ikke særligt bæredygtigt. Jeg går ind for at bruge den plade jeg har og for i videst omfang at bruge de materialer jeg har.
nu kigger jeg mig om efter hæftegrunder på spray. Det var nyt for mig, så tak for det.


Når lysten driver værket
Altså nu kommer vi ud i et eksperiment men afhængigt af hvad der er af butikker i nærheden så kan du også prøve en grunder spray hos en butik med bildele ala Thansen. De er jo lavet til at virke på tværs af afslebne metal og plastikdele, så det kunne godt fungere.

Men ingen garantier herfra 

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Gad vide, om du kan få trælim til at hæfte på det?
Jeg har kun prøvet i 20x20-stykke.. Men min d3-trælim holder linoleummet fremragende på plads (dog på ubehandlet træplade) men trælim koster jo ikke meget🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hej og mange tak for alle kreative ideer. Jeg nøjes med plastfolie i denne omgang og venter på at en lokal tømrer en gang får det jeg gerne vil have.
ingeborg

Når lysten driver værket
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også