Hej folkens.
Har en overgang imellem 2 typer gulve, hvor den ene type gulv ikke er lagt endnu.
Den ene side er et lamelparket, med en højde på ca. 16-17mm, den anden side er et linoleum klikgulv, på ca.10mm.
Jeg vil gerne have overfladerne i niveau og tænker derfor at skulle bruge noget selvnivellerende spartelmasse. Tanken er, der skal en flad aluliste på i overgangen. Altså så vidt muligt undgå en af de buede udgaver..
Problemet er, det underlag jeg skal nivellere på, er ret skævt. stiger ca. 16mm på knap 2m.
For at komme i niveau, skal der jo så ca.7mm på, langs kanten af parketgulvet, og jeg tænker så at gå i nul i den anden ende, knap 2m henne. Har prøvet at skitsere det lidt på en tegning. Jeg accepterer, at det nye gulv også kommer til at ligge lidt ude af vater.
Men jeg tvivler på, om spartelmassen er til at styre, så det hele ikke bare flyder ned mod parketgulvet, når nu det i princippet ikke skal spartles vandret ud? Kan det lade sig gøre overhovedet? Jeg ved at det nemlig ikke er 100% selvnivellerende, det skal lige hjælpes lidt på vej, men har aldrig prøvet det.
Jeg forestiller mig måske man kunne blande spartelmassen lidt tykkere op, så det ikke bliver alt for flydende, men ved ikke om det er muligt, eller bare en dum ide?
Nogen der har nogle tips til at styre det helt præcist?
Måske man skal bruge noget andet spartelmasse, eller gøre noget helt tredje?