Prissætning af el arbejde

Har fået lavet noget el-arbejde i kælderen, og vil lige smide en pris herop for at se, om den er fair. Ved intet om prissætning, så jeg vil hellere lade eksperterne tale. :-)

Der er brugt to fulde arbejdsdage (én mand). Derudover en time til gennemgang af opgaven og en ekstra time på at trække et ekstra kabel, der var glemt.
Han oplyser, at han har udvidet (noget) i tavlen, så der kan trækkes mere strøm igennem uden at brænde kablerne over. Vi har udelukkende 13 og 16A sikringer i tavlen, så jeg formoder, at nogle af disse er blevet skiftet fra 10A. Men jeg er ikke sikker på, om det er den manøvrer, der hentydes til eller han blot har udskiftet tilgangen fra stikledningen eller hvad?

Der er monteret følgende;
- 4 x 2½ modul med stikkontakt og afbryder
- 5 x stikkontakt 1½ modul med pindjord
- 17 x stikkontakt 1½ modul
- 2 x samledåse monteret på ydervæg

Prisen lyder på 16.500kr. Synes det lyder af meget for et par dages arbejde, men jeg aner ikke, hvad der ligger af udgifter i at montere og sikre tavlen mod brændte kabler?
Er det helt galt eller en fair pris?

Det er en ven af familien, der har lavet det. Så derfor vil jeg lige høre om prisen er fair, før jeg begynder at stille ham spørgsmål omkring opgaven.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du prøver og splitte regningen op ser det det meget fair ud med 16.500 kr.

Der er brugt to fulde arbejdsdage (én mand) = 16 timer @ 500 kr = 8.000
gennemgang af opgaven og en ekstra time på at trække et ekstra kabel, der var glemt. 2 tomer @ 500 kr = 1.000 kr
- 4 x 2½ modul med stikkontakt og afbryder @ 300 kr = 1.200 kr
- 5 x stikkontakt 1½ modul med pindjord @ 200 kr = 1.000 kr
- 17 x stikkontakt 1½ modul @ 200 kr = 3.400 kr
- 2 x samledåse monteret på ydervæg @ 150 kr = 300 kr
Diverse kabel og andre småting = 2.000 kr

Når du regner overslag går du ikke helt galt med at det koster 5000 kr + materialer for en håndværker en dag.
Kender en der kører som elektriker, og de regner med 2000pr time for at have bilen ude at køre, inklusive materialer og løn til 1 mand.
Så det lyder som en fin pris du har fået dig, også jævnfør Hensan's udpensling.

Prisen ser ud til at være uden moms og regning, så det ser rimeligt ud. Betalingen til vennen af familien falder sikkert i jyske dollars. Så betal ved kasse et i kolde kontanter.

fase
Dejligt med vidende folk på siden. Jeg bukker og nejer til jer alle. 😁
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis