kurvet brusestang HVORDAN

Nogen som har en kreativ ide til at lave en kurvet brusestang ? Buelængden er ca 220 cm så der skal nok også noget fastgørelse fra loftet på midtpunktet...

Jeg har set youtube videoer hvor de bruger PVC rør med kogende vand i så det former sig fleksibelt.. er der nogen som har prøvet det ?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kurvet som i halvcirkel/kvartcirkel ?

Du kan godt forme pvc rør.... Jeg forestiller mig du kan tvinge det i en bue mellem 2 stykker træ og så blæse på det med hårtørrer eller som du selv skriver lege med kogende vand.

Du kan også formspænde en bue af 2-3 trælameller som du limer sammen i en skabelon og bagefter pudser og runder med overfræser og olierer.

Jeg ville nok gå til en smed eller blikkenslager og få en stang kørt igennem en rørbukker...

Mvh Henrik 

-viden er roden til alle problemer og alle løsninger-

bellebuh skrev den 12-08-2021 00:35:36

Kurvet som i halvcirkel/kvartcirkel ?

Du kan godt forme pvc rør.... Jeg forestiller mig du kan tvinge det i en bue mellem 2 stykker træ og så blæse på det med hårtørrer eller som du selv skriver lege med kogende vand.

Du kan også formspænde en bue af 2-3 trælameller som du limer sammen i en skabelon og bagefter pudser og runder med overfræser og olierer.

Jeg ville nok gå til en smed eller blikkenslager og få en stang kørt igennem en rørbukker...

Mvh Henrik

Nok mere en kvartcirkel. Den skal rundt om et badekar så der ikke kommer vand ud når jeg bruger bruseren og samtidig står op. Det skal helst være en hurtig løsning men brugbar. PVC er det nemmeste og som ikke kræver udstyr eller afhængighed af andre indenfor faget.

Hvordan kan jeg sætte sådan et rør fast på væggen ? Enden af røret kommer til at gå ind plant mod væggen.. kan man få nogle rørholdere eller skal man opfinde dem selv ? 3D print måske ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis