Gavl skjult fejl - ejerskifte forsikring?

Hej jeg har for nyligt køb hus (1 måneds tid siden) og har nu opdaget at tidligere ejer blot har smidt nyt træ på gavlen udover det gamle træ. Det gamle træ har jeg så konstateret er rådent og min nabo mener faktisk der kan være chance for svamp. Er det noget en ejerskifte forsikring burde dække, da jeg jo vil mene det er en skjult fejl og der kan være fare for svamp (hvis det ikke allerede er der)

Der står intet i tilstandsrapport vedr. Gavlen.

Nogle der kender til sådan en problemstilling?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Min ejerskifte sagde, at "forkert vedligehold" er ikke noget de dækker.
Det er noget du har opdaget, og hvis der er råd i konstruktionen, så må hus forsikringen ind over, og ellers må du bare klø på med at skifte træ-dele ud.

 

Der skal være en skade for at ejerskifte dækker. Råddent træ, afhænger nok af hvor der er. Hvis det er i konstruktionen er det klart en skade, hvis det kun er beklædning så måske mere tvivlsomt.
Uanset hvad kan det i nogle tilfælde også dækkes af husforsikringen (og du vil iøvrigt gerne have at det er husforsikringen og ikke dig selv som diskuterer med ejerskifte forsikringen hvis det er nødvendigt).

En anden ting er dog om tidligere ejer har oplyst korrekt om selvbyg i tilstandsrapporten (det spørgeskema sælger skal udfylde). Hvis der ikke er oplyst om det kan du godt komme efter sælger selvom han har betalt en del af ejerskifteforsikring MV.

Iøvrigt så er risiko for svamp et bredt begreb. Er der nogen faktiske indikationer på svamp? Der er mange steder hvor lidt 

Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis