Glastagsten reparation

Hej,
Jeg har fire stykke glastagsten (det står Braas på dem, resten af taget har "CENY dobbelt S" cementsten) med revner i dem.  I virkeligheden er de lavet af plast og ikke glas. Jeg havde prøvet at kigge om man kan erstatte dem med nye, men kan ikke finde et sted at købe dem.  Uansett, byrde det ikke være muligt at bare lappe dem med ett eller andet?  Spørgsmålet mit er så med hvad?  Er der nogen det kan anbefalde ett eller andet fugemasse/lim/klæbebånd, som (1) limmes godt på plast (2) er mer eller mindre transparent (3) kan modstå sol/vand?
Mvh,
/Anton
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan prøve enten sekundlim eller tagrendelim.   Sæt også et stykke armeret tape (gaffa) eller dampspærretape på bagsiden.

Mvh Henrik 

-viden er roden til alle problemer og alle løsninger-

Klar epoxy.

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Enig med gregeren i at epoxy er det klar bedste til opgaven. Sekundlim er iøvrigt også en slags epoxy der er bare meget hærder i hvilket giver kort åbningstid og derfor svært at få pænt. Det er også ret dyrt hvis revnerne er lange.

Køb en god klar epoxy og armer det med tape mens den tørre 

Ask
Epoxy bruger man også i glasfiber, det er meget stærkt og vandfast.

Det er lettere at styre end sekundlim, da åbningstiden er længere. Den har også en fylde som sekundlim ikke har, hvis der skal udfyldes fuger.
Endvidere er den ikke så skør som sekundlim.

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Mange tak for anbefaldingene. Jeg havde været på udkig, hvor man kan købe epoxylim.  Det ser ud som om de fleste byggemarkeder sælger det i mængder af ~30ml (måske bortset fra Biltema som jeg bor ikke i nærheden af).  Hvor kan man rent faktisk købe klar epoxy billigt? Mvh /Anton
Køb noget tokomponent lim som f.eks. aradit eller lignende. Det er epoxylim.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også