Hvad er det billigste elkabel der kan bruges i ikke isoleret garage

Min plan var bare at bruge alm elkabler og så koble det på det alm strømudtag der befinder sig i garagen.
Men efter en tur i det lokale byggecenter blev jeg belært i af det må man ikke bruge. Jeg må godt bruge et "gummi" kabel der dog er meget dyrt med 15kr per meter. Installationskabler på 25 meter er markant billigere, men dem må jeg heller ikke installere.

Så hvor skal jeg købe billige kabler jeg faktisk må installere?

Garagen er som vist, jeg vil bruge 1 eller 2 sensorer afhængigt af om lysstof rørerene skal være på samme eller 2 forskellige kabler

Regner med at bruge disse lysstofrør Nordlux-Works-2x18W Pricerunner

Min plan var bare at bruge alm elkabler og så... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er din begrundelse for at du absolut vil bruge gummikabel? Din garage er da indendørs. så du behøver ikke bruge materiel til udendørs brug.  Når du vil forsyne din bevægelsessensor og lysstofarmatur fra en stikkontakt, kan du lige så godt  bruge noget 2x0,75mm2 ledning. belastningen er absolut minimal.
Fast installation betyder ikke, at den er skjult i en væg eller andet. Den kan ligeså godt være fastgjort udvendig på væggen. En installation, der udgår fra en stikkontakt, er ikke en fast installation.
 At der er et skilt på materiellet med teksten " Må kun installeres af autoriseret installatør" plejer ikke at være nogen hindring for, at folk uden autorisation køber og laver installation med det.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis