Ny havetraktor af god kvalitet

Hej
Jeg må erkende, at min gamle yardman havetraktor snart ikke kan mere. Ofte når jeg bruger den, er der noget som går i stykker og ophængene til knivene trænger til at blive skiftet. Jeg er derfor på udkig efter en nye havetraktor af god kvalitet. Den skal bruges til både at slå græsplænen men også til at slå nogle skovveje, hvor jeg passer noget af skoven og dermed er det nødvendigt, at den er robust. Derudover har jeg følgende krav
  • God kvalitet
  • 42'' klippebord, hverken mere eller mindre, da det er hvad der er plads til på traileren
  • Formentlig ikke mindre end 18 HK
  • Opsamler til græs, så jeg kan fjerne græsset fra haven. Jeg tænker at det skal være fastmonteret og ikke en efterløber.
  • Der skal kunne monteres en trailer efter den.
Jeg forestiller mig, at det skal være en havetraktor og ikke en med frontmonteret klipper. Jeg bilder mig ind, at traktoren er mere robust men er ikke sikker på, det er korrekt.
Er der nogle som har forslag til en havetraktor?
Vh
Klaus
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer helt an på hvor meget den må koste..
Har du overvejet en med bioklip, istedet for at samle græsset op ?
Jeg har en Hustler Zero turn med bioklip, den er jeg utrolig glad for, og den har et virkelig robust klippebord lavet i 3mm plade, og kraftige knivlejer.
Og da der er en hydrostat til hvert hjul, er der jo 100% spærring, så den er god i uvejsomt terræn.
Før havde jeg en Stiga knækstyret, med frontmonteret klippebord, den kunne ikke holde til at køre "off road" og stod utroligt dårlig fast.

En havetraktor er jo kun bygget til at trække sig selv, så bruger man den til at trække tunge trailere mv. forkorter man hydrostatens levetid betydeligt.

Det er sådan en Hustler Fasttrack jeg har.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar.
Prisen er foreløbig ikke afgørende.
Jeg vil gerne have opsamler for at fjerne græsset og dermed næringsstoffer fra græsplænen. På den måde kan jeg øge naturkvaliteten. Fjernelse af næringsstoffer giver også den fordel, at græsset skal slås sjældnere:-).
Det lyder meget smart med hydrostat til hvert hjul. Det kunne jeg godt bruge på min nuværende.
Ja, jeg er klar over, at havetraktoren bliver belastet, men jeg har også en veterantraktor, som jeg primært bruger, så trailer efter havetraktor bruges kun i mindre omfang.
Når prisen ikke er så afgørende
Så er det da sådan en Stiga med 4WD du skal have LINK​​​
Men eller prøv at kik på Cub Cadet, de er også ret gode.

Stiga 4WD

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for linket og anbefaling af cub cadet. Desværre er Stiga 4WD for bred til min trailer, men måske kan jeg finde en anden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis