Kommentarer til projekt: Mit nye badeværelse

Her samles kommentarer til projektet: Mit nye badeværelse

Kommentarer vises både her og på projektet.

 

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Wow. Det er virkelig flot. Har du ordnet alt selv? Er du uddannet håndværker? Jeg har selv et ældre badeværelse, der skal renoveres, men ved ikke om det er for stor en mundfuld at ordne selv eller om jeg skal betale mig fra det.
humseper skrev den 11-08-2021 08:10:17

Wow. Det er virkelig flot. Har du ordnet alt selv? Er du uddannet håndværker? Jeg har selv et ældre badeværelse, der skal renoveres, men ved ikke om det er for stor en mundfuld at ordne selv eller om jeg skal betale mig fra det.

Tak, er nu også ret stolt over at have lavet det selv. Ikke andet end jeg har været elektriker for mange år siden, men hænderne er da nok skruet ok på   Det er så første gang jeg har lagt fliser, men det lykkedes også meget godt.

Det er helt sikkert en stor mundfuld og man bliver nødt til at læse sig til mange ting, men det er sådan set lige at gå til, så længe man sørger for at overholde alle regler. Det har som sagt taget 3 måneder, så man skal også have tiden :)

 

Ser flot ud. Synes 3 måneder er godt klaret, har selv lavet noget lignende, det tog 5 måneder.
Det ser godt ud. Klap dig selv på skulderen, det har du fortjent   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
bibihest skrev den 11-08-2021 08:55:57

Tak, er nu også ret stolt over at have lavet det selv. Ikke andet end jeg har været elektriker for mange år siden, men hænderne er da nok skruet ok på   Det er så første gang jeg har lagt fliser, men det lykkedes også meget godt.

Det er helt sikkert en stor mundfuld og man bliver nødt til at læse sig til mange ting, men det er sådan set lige at gå til, så længe man sørger for at overholde alle regler. Det har som sagt taget 3 måneder, så man skal også have tiden :)

 Kan du anbefale noget læsestof inden at man går i gang med sådan et projekt?

Det er ikke noget bestemt, det er mere alt fra de forskellige producenter så man bruger det rigtigt, en masse fra BR18 så man kender regler og en masse youtube videoer og guides til det man ikke lige har prøvet før :D  

 

Hvad ligger der under gulvisoleringen? Stampet sand med kloakrørerne liggende i?
Og blev vandrørene trukket i gulvet eller væggen?
humseper skrev den 29-08-2021 19:51:29

Hvad ligger der under gulvisoleringen? Stampet sand med kloakrørerne liggende i?
Og blev vandrørene trukket i gulvet eller væggen?

 Ja der ligger sand med kloakrør. Alt koldt vand ligger også dernede og de varme rør ligger mellem flamingopladerne. Lavede riller i pladerne hvor de kunne ligge i


 

Så hvis jeg vil klare alting selv, minus vvs arbejdet skal jeg bryde op og grave ud og så få vvs’eren til at ligge kloakrør og koldt vand. Derefter fylde op med sand som stampes og derefter ligge det første lag flamingoplader, hvorefter vvs`eren trækker det varme vand i flamingoen. Derefter det næste lag flaming og så armeringsjern, hvorefter vvs`eren igen kommer og skal trække gulvvarme i pexrør, hvorefter at jeg kan gå i gang med at støbe gulvet. Lyder dette korrekt?
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis