Puch maxi K dør ved fuld gas

Hej alle.
Jeg ved ikke rigtigt hvad skal skulle gøre ved det her problem, så tænker jeg ville lave et post her og se om i har nogle ideer.

Jeg har et problem med min Puch maxi k som jeg har renoveret fuldstændigt over sommeren, det er simpelthen at når jeg giver den fuld gas så er det som om den dør ud eller mere drukner. Men når jeg giver den gas langsomt og jeg når op på fuld gas så vil den gerne, jeg har ingen ide om hvad det kan være for har fået helt ny karburator på maskinen, så hjælp gerne.

- Mikkel :)
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For mager benzinblanding, der sidder en nål under gasspjældet, prøv af flyt den et hak eller to op.
Det kan også være hvis du køre uden luftfilter..

Vi prøver igen, i morgen --
Hej igen je_ns
Jeg fik det til at virke, men har opdaget et nyt problem eller ved ikke rigtigt om det er et problem eller ej.
Da jeg fik den startet og så fyret jeg gassen i bund for at se om det ville virke, det gjorde det så. Den stod også fint i tomgang osv.
Da jeg så kiggede rundt omkring på motoren, så lagde jeg mærke til at mit cylinder var begyndt at ryge eller dampe, er det er stort problem eller det normalt for puchs`?
For det ville være så træls hvis jeg skal have købt et nyt cylinder til den.

- Mikkel
Nej det synes jeg ikke den skal
Bruger du 2% totaktsolie i benzinen ?
Ellers kan det være fordi den står forkert i tændingen.
Eller stoppet udstødning eller afgangen fra cylinderen.


Vi prøver igen, i morgen --
Det har også noget at gøre med hvor længe du har haft motoren i gang - den vil blive varm når der ingen afkøling er. Puch-en skal ud at køre for korrekt køling.

Søren O
Annonce
Tak for jeres svar gutter.
je_ns jeg bruger 2 takt olie som jeg blander inden det bliver brugt.
Og hvordan ved jeg at den står forkert i tændingen?
Og kunne det være jeg skulle rense min udstødning?
Hej Søren og je_ns
Jeg tror jeg havde fundet mit problem med mit cylinder, og grunden tror jeg faktisk bare at motoren blev alt for hurtigt varm og at jeg gav gas alt for hurtigt.
Men selvfølgelig med et problem løst skal der komme et nyt.
Når jeg starter den op køre den faktisk godt, men den køre uden at jeg rør ved noget. Har oploadet en video somn er skjult på youtube som i kan se, ved ikke hvordan jeg skal forklare det.
Hjælp gerne.
Hvis den kører med for høj tomgang vil slyngkoblingen begynde at koble til.

Søren O
Brug en stilbar stålespids , det brugte jeg i mine knallertdage .......for maaange år siden

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis