Velux vindue drypper

Hej
Vi har haft skybrud tre gange de sidste par uger, og jeg har konstateret at det ene af vores to velux vinduer er en smule utæt i meget kraftig regnvejr, ved almindelig regnvejr er der umiddelbart ikke noget galt. Der render dråber af vand ind mellem vinduet og vinduesrammen, i punktet hvor vinduet drejer, så vidt jeg kan se. Jeg har haft vinduet åbnet, men kan ikke umiddelbart se at der er noget i vejen. Hvad kan der være galt?
På forhånd tak, Rasmus.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der kan være stoppet op med blade eller andet i renden under tagsten/eternit plader. Du skal have hovedet helt op over og rage lidt med an pind eller børste for at få det gjort rent. Det er det samme over selve vinduet, og hører til den regelmæssige vedligehold. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg prøver at kravle op og kigge på det. Huset er i et plan, og vinduet sidder 3,5 meter oppe indvendigt, så det er nok nemmest at tjekke udefra.
Nu har jeg været oppe og kigge. Det er ikke problemet. Det kunne jeg egentlig også gost have sagt mig selv, den side hvor det er galt, vender mod et andet Velux vindue, så der er en ret bred rende imellem dem.
Er det topstyret -eller vippevindue? Hvor helt præcist kommer der vand ind?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 10-08-2021 15:38:37

Er det topstyret -eller vippevindue? Hvor helt præcist kommer der vand ind?

/BOFH

Det er et vippevindue. Det kommer ind mellem vinduet og “vinduesrammen” (hedder det, det?), lige omkring det punkt hvor vinduet drejer omkring.

Hos mig er utætheder ved tætningslisten nederst på glasset, som jeg så fuger med silikone. Alternativt som mere holdbar og varig løsning vil jeg bruge ny tyggegummitætningsmasse fra Velux
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis