Nyt loft på bjælker? Kan den klare belastningen

Kan de her nye bjælker på 40x140 med 1000mm fra mitte til mitte klare 2 lags gips plader,  300mm iso samtidig med en gangbro? Der er ingen skillevægge der rammer de nye bjælker
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor langt er der mellem understøtningerne? (Hvor bjælkerne hviler på væggene).

Søren O
Ahr Fabrin - det stå i indlægget.
Så lad mig spørge på en anden måde - hvad er det frie spænd (bredden på lokalet)?

Søren O
Kan du bygge en hems? Nej
Kan de klare du isolerer og sætter loft op, med en inspektions gangbro? Ja
Skal du bruge dit kommende loftrum til at opbevare 5 tons gamle ting? Nej.

 

Afhængig af spændvidde så ville jeg måske være bekymret for om mit gipsloft slog revner hvis jeg gik derop med mine 95kg og havde en gæst med.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
Ville det være bedre at forstærke bjælkerne med magen til og skrue dem sammen så det bliver en dobbelt tyk bjælke?
Har os lige en anden spørgsmål, da bjælkerne hviler sig i den nye murrem så hviler den nye murrem i de gammle bjælker der skåret, tænker kan man skære den gammle murrem og opmure eller hvad skal jeg gøre for at forstærke belastningen

Zeuexe skrev den 10-08-2021 17:44:57

Ville det være bedre at forstærke bjælkerne med magen til og skrue dem sammen så det bliver en dobbelt tyk bjælke?

Det er jo ikke sikkert det er et problem men hvad er spændvidden? Det ville være bedre at påfore med et stykke spærtræ der er højere - tommefingerregel ift styrkeforhold højde vs bredde er 1:3, men ved ikke om det giver udfordringer med den færdige højde?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis