Slibning af båd - bedste slibemaskine

Jeg har en 17' jolle med et hav af småskrammer. Derfor vil jeg gerne fjerne al maling og gelcoat og slibe større skrammer ned, inden jeg går i gang med reparation og efterfølgende behandling. Jeg har tænkt mig at anskaffe mig en god skraber til bundmaling, men jeg skal have besluttet mig for, hvilken type sliber, jeg skal anskaffe mig til resten.

Jeg har en gammeldags rystepudser, men mit umiddelbare bud er, at en fornuftig excentersliber ville være bedre, og at den også vil være god, når jeg skal til at lege indenbords.

En lille feature ved denne jolle er, at skroget er støbt med flere "fald", da den ligner en træbåd.

Hvad er jeres erfaringer?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du skal have så meget materiale fjernet, vil en bælte sliber være en fordel til "det store arbejde", og så bruge ryste/excenter til de fine detaljer, evt. have en 3-kant/muse sliber til hjørner.

 

Det vil være en dårlig ide at fjerne gelcoaten, slib den mat, og spartel ridser og hakker.
(Gelcoaten er et ret tykt lag, som beskytter båden, og det sidder rigtig godt fast, og perfekt at male ovenpå)
Jeg kan anbefale denne her skraber, den er virkelig god, med hårdmetal skær, og mulighed for at tilslutte støvsuger.
Bauhaus har den LINK samt diverse bådudstyrsbutikker, det er HF marine der importere den HF MARINE


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også