Jeres erfaringer med demente?

Hej.
Ville bare høre om andre har erfaringer med demente og lign

Konkret gik min mormors TV i stykker og hun skulle derfor have et nyt

Damen kan ikke engang teksttv d to it so I'll    

Men de solgte hende et b og o tv til 40000 kr, selvom hun ville. Have det fine med et til 3000


Hej. Ville bare høre om andre har erfaringer med... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har også haft demens meget tæt på, så kender godt problemstillingen.
Men når der afsluttes med følgende:
Min pointe er at især ældre måske lettere "åndsfraværrende" blir plottet ting på de slet ikke har brug for.

Hvad skal en 90-årig med en Iphone 12 fx?

Så bliver jeg lidt sur i skralden, for det har intet med demens at gøre.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja jeg er helt Enig. Sefæli skal den lkdre have en telfefonm men skal det nok være en ældrevenlig Doro og ikke en Iphone 300 eller hvad de h
Det er sådan set også hele m moral of, at forretningsdrivende udnytter ældre, De burde have mere moral og etik

Alt så det her med at hun var vant il nærmest sort hvid, så var der KUN B og O som virkede, og KUØn i vinne leve med B og O

Så hun ringede da iil den lokalke, som så var Expert og intet imod dem de har super service....
 år er
Men de burde måske lige have spugt sig selv om denne kvinde op over 85 år er sindsklar nok til at købe ting til 85000 kr. Men det bkev det altså, hun kunne ikke en gang tekst TV jo, kun skifte mellem DR 1stort set
aå j JWF

Så JA jeg vil mene man udnyttt o og rpdgiver derfra
sg dre når en sælger i X butik ikke ser behhovet

Altså er det en studerende, en i jakke sæt eller en gammel fattig kone som skal have et nyt TV?

Det kan man se ret hurtigt uden ord,
Ikke forstået.
Men jeg kan da se at det gamle fjernsyn nu var sort hvid, og det nye er steget fra 40 . 85000
Mon ikke ølverne har lidt indflydelse i dag. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jo da - Oversættelse:

Det som gør mig "harm, er at her er tydeligvis en ældre dement kvinde.

Hun har ikke brug for et Smart-TV, 3D, eller andre smarte funktioner.  Hun kunne ikke engang finde ud af at slå programoversigten op på tekst-tv.  Kun skifte kanal mellem DR1 og TV2.

Og så sælger de hende det dyreste TV de overhovedet har.

Bevares det blev da også leveret og installeret "uden merpris".

Men det er ikke normalt at demente pensionister har TV til en værdi som en lille bil næsten, når de ellers kun har deres folkepension.

Hun  fik i øvrigt ikke glæde af det ret længe, for ca 6 mdr senere kom hun på plejehjem, og 6 mdr senere døde.

Det jeg savner er morale fra butikkerne. Hun kunne sikkert have klaret sig helt fint med et TV til fx 3000 kr, det koster mit eget ikke engang, selvom jeg nok er en del mere "tekniknørd" end hun var.

Jeg er tæt på at kalde det udnyttelse af demente/folk som ikke er ved deres fulde 5.

Det derfor.

Håber det var nemmere at læse ;)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis