Hvad hedder "danish oil" på dansk?

Hej!

Er der nogen der ved hvad "danish oil" hedder på dansk? Er det bare en oliebaseret lak som denne?
 
Jeg har bygget en taburet i bøgetræ og er ved at finde ud af hvilken overfladebehandling jeg skal bruge. Jeg leder efter noget der giver træet en varm glød og som giver en ret blank overflade. Jeg har også overvejet at bruge shellak, men er lidt bange for at kaste mig ud i det :)

Mange tak!
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jeppe.
Danish Oil er et produkt baseret på linolie. Du kan købe den hos linaa.dk.
Forsat god aften :)
Du kan købe Danisch oil hos Linolie 123.
Danish Oil er en hærdende olie der giver en varm glød, men en satinmat overflade. Ønsker du en blank overflade, vil jeg anbefale Tonkinlak.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Linolie giver ingen mening på bøg eller andet løvtræ.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for svarene!

Jeg tror jeg må prøve med en test med danish oil og se hvordan jeg har det med glansen. Ellers lyder tonkinlak også interessant - kan læse at det skulle være et mere miljøvenligt produkt.

Har nogen af jer prøvet shellak og er der noget generelt at sige om hvordan udtrykket adskiller sig fra oliebaserede produkter?
Jeg har brugt shellak(fransk polering) på et egetræs bord. Det er super flot, men et kæmpe arbejde.

Med tiden bliver det slidt, så man er nød til at vedligeholde med nye lag ind i mellem.
Men når man først har lavet 50 lag eller mere, så bliver det nemmere og nemmere at vedligeholde   
   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak for billedet Henrik. Det ser super godt ud!

Okay, det var også det med arbejdet jeg var lidt bange for. Jeg går nok med en lettere løsning denne gang, og så må jeg finde en anden lejlighed til at prøve shellak :)
Fransk polering med schellak egner sig kun til pryds genstande. Til eksempelvis stole med et vist slid bør du vælge en anden løsning.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis