Montering af dobbelt afbryder og stikkontakt+ faststrøm

Hej.

Er der en der kan hjælpe med sammensætningen af kablerne til dette og om det overhovedet er muligt?

Kabel 1 - Brun / Blå / Jord - Skal have konstant strøm.
Kabel 2 - Brun / Blå / Jord - Skal tænde og slukke en udendørslampe
Kabel 3 - Brun / Blå / Jord / Sort / Grå - kommer fra lampeudtag fra loft ned i væg. - Skal tænd/slukke loftslampe i korrespondance med anden stikkontakt + give strøm til resten af setup'et. 

Dobbeltafbryder. - skal styre loftlampe i korrespondance + Udendørslampe
Stikkontakt med jord.

På forhånd tak.

Hej. Er der en der kan hjælpe med sammensætningen... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand skrev den 22-08-2021 20:34:26

Der er 2 huller til samme klemme ( trykknap) du kan se at de adskilles af et lille skillerum.
Ja der er lidt kludder ved de røde knapper. ( øverst og nederst ) Og der ses ingen ledninger ved nederste røde knap.
Jeg skrev: I korrespondance siden sættes den grå (kabel 3) i knappen med rød pil ind
Altså den grå skal sidde alene under en rød knap, og det skal være til den side som er korrespondance (højre).  Du kan se på bagsiden på det lille diagram hvilken side de røde knapper hører til.
Jeg skrev: Den brune fra kabel 2 ( udvendig lys) sættes i en sort knap i den side der skal tænde udv. lys.
Altså den brune fra kabel 2 ( udv. lys ) Skal sidde alene ved en sort knap. Så den stump du har der skal fjernes. og sættes i ved den anden røde knap,

 

Ja jeg var næsten klar over der var noget der ikke passede.

Er dette så korrekt forstået?

Det ser bedre ud, men du kører lidt rundt i billeder m.m. Til højre vises dobbelt korrespondance hvor det tydelig fremgår at øverste røde knap hører til højre side ( din korrespondance side) Så skal den grå sidde øverst alene i den røde.
Til venstre der du har tegnet det ind på bagsiden af en kroneafbryder. Så jeg kan ikke der se hvilken side de røde hører til. Men hvis man tænker sig den vendt om og at det er en dobbelt korrespondance, så sidder de rigtig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 22-08-2021 22:25:56

Det ser bedre ud, men du kører lidt rundt i billeder m.m. Til højre vises dobbelt korrespondance hvor det tydelig fremgår at øverste røde knap hører til højre side ( din korrespondance side) Så skal den grå sidde øverst alene i den røde.
Til venstre der du har tegnet det ind på bagsiden af en kroneafbryder. Så jeg kan ikke der se hvilken side de røde hører til. Men hvis man tænker sig den vendt om og at det er en dobbelt korrespondance, så sidder de rigtig. 

 Jeg fik det til at virke. - Tusind tak for hjælpen.  :) 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis