Fejlmelding på opvaskemaskine

Vores opvasker Hoover hds 112 har en fejl, som jeg ikke ved om kan fixes. Jeg fik den til at virke i går men i dag kom fejlen igen.

Beskrivelse af fejl:
Når jeg tænder den går der et par sekunder, hvorefter den viser fejlkode E4 i displayet og pumpen går i gang. der ligger ikke vand i maskinen og pumpen bliver ved med at køre. Fejlkode E4 betyder "overfyldt - for meget vandtilførsel"

I går I går afmonterede jeg vandtilførslen bagpå maskinen. Da jeg skruede den løs gav det en suselyd som om der var trykforskel, men jeg ved ikke om det skal tillægges betydning.

Derefter virkede maskinen.

Jeg har også forsøgt at lade den stå med afkalkningsmiddel, da jeg havde mistanke om at det var en sensor der var beskidt eller kalket til.

Kan det her problem identificeres og laves? alternativet er at købe en ny maskine, da vi absolut ikke kan undvære i særlig lang tid.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal skille maskinen ad og se om slangen til niveaumåleren er stoppet med snavs. Niveaumåleren sidder over tromlen. Der kan også være vand i den nederste bakke. Det løser du ved at tippe maskinen tippes ca. 45 grd. bagover, så evt vand kan løbe ud.

fase
S. Fabrin skrev den 08-08-2021 12:44:28

Du skal skille maskinen ad og se om slangen til niveaumåleren er stoppet med snavs. Niveaumåleren sidder over tromlen. Der kan også være vand i den nederste bakke. Det løser du ved at tippe maskinen tippes ca. 45 grd. bagover, så evt vand kan løbe ud.

Ok, men jeg aner ikke hvordan nogle af tingene ser ud.
Hvordan ser en niveaumåler ud og hvordan ser en tromle ud? Jeg vidste ikke der var noget der hed en tromle i en opvaskemaskine

Nej der ikke en tromle i en opvaskemaskine. Det er mig, der ikke har set mig ordentlig for og troede, det var en vaskemaskine. Men der er en niveaumåler i din opvaskemaskine. Den suselyd, du omtaler, tyder på, at der noget stoppet et sted i vandtilførslen. 

fase
Har du et hint til hvordan sådan en niveaumåler kan se ud og eventuelt hvilke dele den er forbundet med. Jeg kan nok godt identificere pumpen.

Niveaumåleren sidder for enden af en tynd slange, som fører til en flad dåse med et par ledninger i.

fase
Annonce
har du et model nr på maskinen

Hoover hds112x

Jeg adskilte den i går, men kunne ikke helt regne ud hvad der niveaumåler.

Den virkede til gengæld bagefter og jeg mistænker lidt det skyldes noget med vandtilførslen, da den er delt med vaskemaskinen. Jeg tror det skyldes luft vandtilførslen af den simple grund at det er det eneste jeg ved kan være ændret.

Det kan selvfølgelig også være det bare hjalp at stille den på hovedet:-)
Det kan også være du har meget kalk i dit vand, som så har løsnet sig og delvist blokkerer tilløbs filtret i din opvaskemaskine, og dermed gør at den ikke kan finde ud af det.

Vi har meget kalk, men der var intet at se på tilløbsfiltret.

Efter jeg har pillet ved opvaskeren, skal jeg hælde vand i skuffen til vaskemaskinen, før den igen kan tage vand ind, så det er derfor jeg tænkte det også kan ske den anden vej

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis