Kølemiddel.

Hvem kan fylde kølemiddel på mit kølefryseskab og hvad koster det.
Hvem kan fylde kølemiddel på mit kølefryseskab og... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og bare lige for at klargøre det, så er det ikke væske, men en gasart der er i køle kredsen på et køle/fryse skab. Typisk R134a i danmark, da det er en af de kølemidler der har mindst indflydelse på drivhus effekten.

Du skal have fat i en kølemontør, men med mindre det er et industri køleskab til mange mange tusinde kroner, er det oftest billigere med "byt til nyt", fem for fejlsøgning, reparation, evakuering og genfyldning af et "almindeligt husholdnings skab", også "amerikanere".

Hvis der ikke er en hane med slangetilslutning , så er det nok umuligt at evakuere og derefter fylde kølemiddel på , husk at kølemiddelet er utroligt tyndtflydende , så alle samlinger skal være slaglodet .

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Det er r600a der er som kølemiddel på/gas.
Det er mieles top model.
Prøv at spørge hos Mieles serviceafdeling, de er til at tale med.

fase
Annonce
Hej

Jeg står med et ligne problem. Håber nogen kan hjælpe?
Mit fryseskab kan ikke kom ned til -18 c. Der er stort sandsynlighed at der mangles gas fyldning. Gas typen er R600a.
Hvem kan hjælpe?
Prøv et hvidevareservice firma eller ring til Miele.

fase
Alis skrev den 09-05-2024 08:10:05

Hej

Jeg står med et ligne problem. Håber nogen kan hjælpe?
Mit fryseskab kan ikke kom ned til -18 c. Der er stort sandsynlighed at der mangles gas fyldning. Gas typen er R600a.
Hvem kan hjælpe?

Stor chance for det også er pga. bagsiden ikke kan komme af med varmen, så kan kølemidlet ikke kondenserer, og så kan skabet ikke komme ned på -18 grader

Her om sommeren kan fryseskabe komme til at fyldes med is. Så skal det tømmes og afrimes selv om det er med automatisk afrimning. Det viser sig ved at temperaturen ikke helt kan holdes.
Så prøv at tage det hele ud, dække det til med tæpper eller dyner og lav noget varme ( åben låge, gryde med kogende vand, hårtørrer, eller hvad man har,)  i det slukkede skab. 
Frysevarerne kan nemt holde 4-6 timer under god tildækning. 
Jeg skal faktisk lige netop til den øvelse i morgen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Vær varsom med at bruge alt for meget varme til at afrime et fryseskab. Trykket i kølemidlet kan blive så højt at rørenen springer. (Gæt, hvor jeg ved det fra)  

Sluk fryseskabet og læg frysevarene i en termokasse. Sæt en blæser -gerne sådan en som fruentimmerne bruger, når de er i overgangsalderen  foran skabet og vent et par timer til er fryseren tøet op - pas dog på at madammen ikke er overophedet samtidig  

Når fryseren et HELT tør, så tjek gummilister for utætheder m.m. Og der er gode chancer for en god sommer  

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis