Tag på isoleret skur

kære alle,
Jeg skal have bygget tag på mit skur. Og det er ikke særlig nemt. Svært faktisk. Og egentlig skulle jeg slet ikke have gjort det. Men her står jeg og må gøre det. Men please - er der nogen der kan hjælpe lidt med at skrive HVORDAN

Kan nogen altså hjælpe mig med at beskrive Hvordan taget skal opbygges på et isoleret skur?

Der er allerede isat indvendige plader. Så taget skal opbygges derfra.
Der er dampspærre i væggene.

1) Skal der Dampspærre under isoleringen? (Og hvordan gør man det? Når man ikke kan komme mellem plader og spær? Over spærene - op og ned?

2) Så kommer der Isolering ikke?

3)Vindpap????(skal det på?)

4) jeg har Rupløjede fer-not-Planker. Skal de opsættes til sidst med det glatte nedaf?

5) sternbrættet. Hvordan skal det sættes op? Skal den flugte med undersiden eller oversiden af spærrene?

6) plankerne - skal de skæres/saves, så de flugter med ydersiden af topremmen?

 7) er der noget jeg mangler?

På forhånd tusind tak. 💙

Kh. MissGentil

Kærlig hilsen MissGentil
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes bestemt du skal gennemtrevle hele dit netværk af bekendte og se, om du ikke kan låne en kyndig gds'er som kan komme forbi og sætte dig lidt igang.
Eller hyre en håndværker bare en time til at sætte dig ind i tingene.
Ellers er der masser af artikler på nettet med opbygninger som din.

Der skal nogle billeder og flere oplysninger til for at kunne give ordentlig hjælp herinde, men hvis du er helt uerfaren vil jeg klart anbefale at få lidt vejledning på stedet af en der har lidt erfaring.
Held og lykke med projektet 👍

Mvh Henrik 

-viden er roden til alle problemer og alle løsninger-



Kærlig hilsen MissGentil


Kærlig hilsen MissGentil
Mange tak for input.
Jeg er helt enig med dig
Hvis bare det var så nemt…🙃😢😂☺️

bellebuh skrev den 07-08-2021 22:41:29

Jeg synes bestemt du skal gennemtrevle hele dit netværk af bekendte og se, om du ikke kan låne en kyndig gds'er som kan komme forbi og sætte dig lidt igang.
Eller hyre en håndværker bare en time til at sætte dig ind i tingene.
Ellers er der masser af artikler på nettet med opbygninger som din.

Der skal nogle billeder og flere oplysninger til for at kunne give ordentlig hjælp herinde, men hvis du er helt uerfaren vil jeg klart anbefale at få lidt vejledning på stedet af en der har lidt erfaring.
Held og lykke med projektet 👍

Mvh Henrik 

 


Kærlig hilsen MissGentil
Annonce
Har du fået hjælp/klarhed over tingene? Ellers kan du måske prøve at lave et genopslag herinde, men måske slå det op i et andet arkiv evt. "Lav hus" her på sitet. Jeg ved der sidder en del kyndige herinde, som nemt kan vejlede dig i forhold til dine spørgsmål. Måske har de bare ikke set dit opslag. Har selv stået i samme situation adskillige gange, så forstår dig. Prøv at slå opslaget op igen. Pøj pøj med projektet.
Der er virkelig mange spørgsmål her..
Men måske kan du blive hjulpet lidt, af nogle videoer?

Her er et eksempel:
https://youtu.be/mnp9apdHnAY 

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis