Rester af tapet, hvor meget må der være tilbage?

Kære LVS

Vi er igang med et renoveringsprojekt, som består i at (flere lag) tapet fra gasbeton og gips. Herefter skal der spartel og filt på.

Gasbetonen er imidlertid yderst genstridig, nu er jeg kommet næsten helt i bund, men flere steder er der nærmest tyk (tapet)lim, småstykker af tapet eller en form lim, som nærmest er i et med gasbetonen.

Kan I fortælle mig om alt det her skal af?
Hvis ja, hvordan gør jeg det lettest?

Indtil nu har jeg brugt tapetskraber, tapetopløser og tapetridser
På forhånd mange tak - ethvert bidrag er yderst påskønnet.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har ikke nævnt vand. Hvis det pladres til med vand hver ca. 15 minutter i en times tid så plejer det at være til at skrabe af med spartel. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej Erik

tak for forslaget - det må jeg prøve.
En lille opdatering - jeg har erfaret, at bladet på tapetskraberen har været vendt forkert, altså med den åbenbart stumpe side opad.

Lidt komisk, men mest et tragisk tilbageslag i en proces med en i forvejen stejl indlæringskurve.
Det har vi alle sammen på en eller anden måde prøvet. Jeg bandede over min svogers motorsav, den ville ikke skære. Da han fik den opdage han at kæden var vendt så den kørte baglæns rundt. d.v.s. At alle tænder kom med den pæne runde "skulder" hen i træet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også