Flyttemænd til at være byggematerialer til 5. sal

Hej lav-det-selv

Er der nogen i københavnsområdet, som har erfaringer med at hyre nogle flyttemænd til at bære byggematerialer til 5. sal?

God weekend
/Mogens
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ingen erfaring, men jeg har set flyttefirma i kbh som havde en transportelevator til at køre indbo fra gaden til 5.sal. Uden at bruge trappen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Eller du beder tømmerhandlen om levering med kran, det er formentlig billigere end flyttemænd. Alle tømmerhandlere i området har lastbiler med kran, der kan nå 5.sal - hvis ellers det kan komme gennem vindue eller dør 😀

vh
Michael
Tak for svar! Ja, har tænkt lige på kranmetoden. Jeg må lige have fat i nogle byggecentre!
Det koster lidt at have kranbilen holdende, men det er småting i forhold til at bære det hele op. Kranen kan hænge med lasten uden for et vindue, og så trækker man lægter, plader o.s.v. ind et par ad gangen. Det kan så være en fordel at være et par stykker så det går hurtigt at få det ind, ( sparet timeløn ) Vindues mål skal naturligvis tjekkes forinden.
Der skal sikkert også afspærres på fortov eller lignende så en eventuel tabt last ikke skader nogen til fældige. Det system bruges ofte selv ved 1. sal, og ved tagsten der leveres på taget af villaer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Mange tak skal du have, Erik :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis