Grohe Hovedbruser på Vola vægudtag?

Hej,

Jeg har nu 15 år levet med den totalt ubrugelige lille Vola 080 hovedbruser og ønsker at montere en ordentlig hovedbruser, f.eks. Grohe Raindance. Er der nogen der har prøvet det eller ved om det kan lade sig gøre?

Den jeg har er som denne:
Jo jeg ved godt at Vola også sælger store hovedbrusere men fik lidt prischock da jeg så prisen (f.eks. Vola 060 til kr. 10495 ved lavprisvvs.dk).

Mener at have set Vola vægudtaget har 3/4" gevind inde i vægen efter man har skruet studsen ud, og jeg ved ikke hvilke gevind en raindance har eller om det kan passe sammen..

Mvh,
Morten
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din bruser ser ud til at være med 3/4" rørgevind, så du kan godt montere noget andet.

Vi prøver igen, i morgen --
Grobe er med ½" gevind, men det klares nemt med en overgang. ​link​​​

Vi prøver igen, i morgen --
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svar, meget spændende. Har kigget på Grohes monteringsvejledning og er lidt bekymmret over det kræver en flange som skal monteres med 6 skruer og ikke i fugerne, det bliver rigtig svært da vi har mosaikfliser ca. 3x3cm. Ser formig små mosaikfliser blive revet løs når jeg forsøger at bore de skruer i..

Noget andet er vel at det punkterer vådrumsmembranen, kommer man ikke ud i et problem med at overholde krav til vådrum ned den montering?
Nå men det gik helt fint, efter lidt overtalelse kom Vola dimsen til den ubrugelige bruser ud af vægen og ganske rigtigt 3/4" gevind indeni vægen. Adapteren til 1/2" på (nipplemuffe, linker ovenfor) og så kunne Grohe monteres. Jeg valgte at montere flangen med epoxy istedet for skruer, den sidder super godt fast og jeg er kæmpe glad for resultatet. Eneste uventede konsekvens er der blev meget mørkt i brueren - Raindance 310mm skygger enormt effektivt for den ene spot vi har i bruseren, det havde jeg ikke lige tænkt på - det må blive næste projekt:-)
Morten24Syv skrev den 13-08-2021 23:07:54

Nå men det gik helt fint, efter lidt overtalelse kom Vola dimsen til den ubrugelige bruser ud af vægen og ganske rigtigt 3/4" gevind indeni vægen. Adapteren til 1/2" på (nipplemuffe, linker ovenfor) og så kunne Grohe monteres. Jeg valgte at montere flangen med epoxy istedet for skruer, den sidder super godt fast og jeg er kæmpe glad for resultatet. Eneste uventede konsekvens er der blev meget mørkt i brueren - Raindance 310mm skygger enormt effektivt for den ene spot vi har i bruseren, det havde jeg ikke lige tænkt på - det må blive næste projekt:-)

 Hej Morten.

Jeg er i samme situation!
Har adskilt det meste, men den takkede messing forskruning i 3” gevindet i væggen driller.
Hvordan fik du den ud?
Vh
Erik
Kærlighed på flaske. Jeg brugte den afbilledede KalkRens fra basicclean, det er noget konen havde købt på nettet, det skummer sådan lidt op efter man sprayer det. Den fik flere gange og måtte så vidt jeg husker vente en time mellem hver gang. Jeg har vedhæftet billede hvor du kan se hvordan kalk sidder ret langt inde i gevindet. Så på med bruseren igen og brug den til at dreje adapteren ud. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også