Erfaringer med Skyroof?

Hejsa

Sidder og kigger på den her tagløsning i akrylplader, Skyroof

Det er jo ikke helt billigt, så vil bare lige høre om der er nogen herinde som har erfaring med løsningen eller akrylplader som tagplader generelt, gulner det, bliver det ridset?

Alternativer er selvfølgelig meget velkomne, men fruen har allerede dømt både trapez og kanalplader ude... hun mener jeg skal lave det i glas, men det virker en kende uoverskueligt...

Tak for hjælpen og god weekend til jer alle!!!

Mads
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. Det er en klar plade og klimaet under bliver ulideligt.
2. det ligger nok i baner som alle andre. Og her er der flere økonomisk overkommelige muligheder (se feks Willabgarden.dk)
3. Eksemplerne på siden synes lidt søgte. Så vidt jeg kan se, er faldet for lille. Du skal mindst have 35 cm på 5 meter.
4. 10 mm tykkelse er den absolut mindste man kan få kanalplader i. 16 eller 22 er meget mere stabilt og har flere kanaler, så man med sikkerhed ikke får kondens.
Frisk skrev den 06-08-2021 16:45:04

3. Eksemplerne på siden synes lidt søgte. Så vidt jeg kan se, er faldet for lille. Du skal mindst have 35 cm på 5 meter.

 De skriver 50mm pr meter, så 25 cm på 5 meter.

Men synes da det er en helt vild høj pris, og det må jo også være ret tungt.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak Frisk og je_ns!
Syntes også det er lidt pebret! Så det hjemme hos en ven, der er Ingen (synlige i hvert fald) kanaler. Det er helt massivt så sikkert ganske tungt…Troede det var glas ved første øjekast.

Frisk: det er uden sider og her på landet lufter det ganske friskt så hvis det skulle gå hen og hæve temperaturen vil det kun være en bonus    Beklager jeg ikke fik skrevet det kun var til en overdækning af terasse…
er kondens ikke kun et problem hvis man bruger det til at bygge et “lukket” rum?

Mads
AllTheGear_ButNoIdea skrev den 06-08-2021 20:12:29

er kondens ikke kun et problem hvis man bruger det til at bygge et “lukket” rum?

Mads

 Der kan godt komme kondensdryp på en åben overdækket terrasse, men kun når temperaturen er nede på nogle få grader, og om vinteren, så sidder du nok ikke derude alligevel?   


Vi prøver igen, i morgen --
Du kunne evt kigge på den der hedder sunglaze fra plastmo det ligner rigtig meget. ​Sunglaze​​​
Tusind tak for jeres hjælp alle sammen. Ser ud til at jeg skal enten skal spare op eller til at lære at skære glas :)

Hvis jeg ender med at gå i gang med projektet skal jeg nok dele erfaringerne hvis der skulle være andre interesserede

- Mads
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis