Hjørnearmering

Hej

Hvordan er det muligt, at hjørnearmere mellem fibergips, skum og Siporex i en vindueslysning, hvor der enkelte steder er 1-3 cm hulrum?

Jeg påtænker at pudse op med pudsemørtel mellem fibergips og bagmur, men er ikke sikker på det er en holdbar løsning? Alternativt oppudse med Weber 280?

Hvor finder man hjørnearmering, der er større en ex. 25x25mm, så armeringen kan få "fat" i bagmuren og fibergipsen?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nok prøve sådan her

1) støvsuge og prime væg og fibergips med forankringsgrunder

2) spartle multi280 (eller lignende man lige har stående) grundigt diagonalt ind i mellemrummet og lidt ud på væggen og pudse/glitte det så plant som muligt.

3) når det er tørt ville jeg prime igen, vente, sætte et 5cm armeringsbånd fra hjørnet og ind over væggen og uden på dette en alm hjørnearmering som spartles op med sandspartel på normal vis.

Ellers fås der også 10x10cm hjørnearmering.

Mvh Henrik 


-viden er roden til alle problemer og alle løsninger-

Hej Henrik

Tak for dit svar, det vil jeg undersøge nærmere.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har lavet det samme, dog blot limet fibergipsen op med fliselim. Overgangen mod væg blev pudset med alm mørtel og malerbehandling var 25mm hjørneforstærker i stål, spartel og filt yderst - ingen revner her 6 år senere.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også