Teleskop/stang hækklipper på batteri.

Kort og godt, hvor lang og effektiv arbejdstid kan man forvente på en opladning hvis man klipper konstant ? Og hvad skal man vælge, jeg vægter et langt sværd og en kraftig batteri hækklipper - prisen er ikke afgørende. Ps. Er det en fordel at have mere end to batterier, i forhold til opladningstiden. Pps. Jeg vil gerne kunne klippe konstant en hel dag i træk, uden at løbe tør for strøm.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb noget på benzin, det andet er utopi. 
I sig selv er en sådan maskine tung at drive. Der skal meget batteri til at trække og især når den også skal klippe.
Køb hellere en benzindrevet. AL-KO koster ikke så meget, og virker OK.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis du skal kunne gå dag ud dag ind, så skal du over i benzin drevet Stihl eller Al-Ko.
Til semi pro kan du bruge Makita's, men der skal MANGE batterier til, så det kræver en stor investering i ladere og batterier også, så i sidste ende er det nok billigst at gå direkte efter benzin modellerne.
Har du en batteri platform med ladere og godt med batterier allerede fra dewalt (18V Xr/Flexvolt), Makita (18V) eller milwaukee (18v), så kan du købe til den samme platform, men ellers, bliv ved benzinen.

Stang klipperen fra dewalt har jeg hørt mange sige er "wobbely", makita og milwaukee lidt bedre, men bedste er Stihl.

 

Stihl HLA86 kører 223 minutter på et AP300s batteri, det er 4 timer på en opladning! så det er ikke utopi at bruge et batteriklipper.
Jeg har den kortere HLA66 som kørere samme tid på en opladning og det fungere fint til bøgehæk, brombær mm.
og så slipper jeg for den infernalske larm fra en motor.


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Nicholas Efternavn skrev den 06-08-2021 08:33:52

Stihl HLA86 kører 223 minutter på et AP300s batteri, det er 4 timer på en opladning! så det er ikke utopi at bruge et batteriklipper.
Jeg har den kortere HLA66 som kørere samme tid på en opladning og det fungere fint til bøgehæk, brombær mm.
og så slipper jeg for den infernalske larm fra en motor.

 Denne her?   https://www.youtube.com/watch?v=HxQHTOAJboE

Annonce
Jeg ved ikke hvilket mærke det er, men i vores lokale park går de der arbejder rundt med batterier som de tager på ryggen som en rygsæk og så en stump ledning ned til maskinen.
Så slipper man for batterivægten på selve maskinen.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 06-08-2021 11:15:33

Jeg ved ikke hvilket mærke det er, men i vores lokale park går de der arbejder rundt med batterier som de tager på ryggen som en rygsæk og så en stump ledning ned til maskinen.
Så slipper man for batterivægten på selve maskinen.

 Det har bla Makita, men mener også mange andre har det.


Vi prøver igen, i morgen --
Nicholas Efternavn skrev den 06-08-2021 08:33:52

Jeg har den kortere HLA66 som kørere samme tid på en opladning og det fungere fint til bøgehæk, brombær mm.
og så slipper jeg for den infernalske larm fra en motor.

 Så enig, for at være nabo til en der klipper hæk med sådan en benzin hækklipper er pidse belastende   

Iflg. Makita så kan deres stanghækklipper køre i 60 min på en opladning (6 Ah) så hvis du har to batterier så kan du skiftevis lade op mens du bruger det andet og så bytte. Ellers købe 4 stk. på 4 Ah og så oplade 2 af gangen.
Men det kræver så at der er adgang til 230 volt til oplader..

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Jeg forstår at en 40 volt har forholdsvist lang arbejdstid og kan tygge ret tykke grene, en ulempe ved dette er dog at opladningstiden kan være noget længere, end det er tilfældet med f.eks. 20 volts-modellerne. Tænker opladningen selvfølgelig kan ske efter endt arbejde om aften og natten.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis