Bevægelsessensor setup

Hej Forum

Jeg søger et bevægelsessensor setup, hvor jeg har har to sensorer der begge skal kunne aktivere mine udendørslamper. Desværre der er dog ikke strøm, hvor den ene sensor skal sidde, så den skal være trådløs. Jeg er åbenbart ikke dygtig nok til at finde sådan et setup, så håber i kan hjælpe med nogle anbefalinger?

På forhånd tak.

Mvh
Nikolaj 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det skal virke så skal den sensor være batteridrevet...dvs at hver gang den reagere så skal den sende en signal hen til et relæ som så aktivere lamperne  Og det tror jeg ikke findes, i så fald vil du sikkert skulle skifte batterier 1 gang om ugen. Jeg tænker om ikke du skulle undersøge alle muligheder for at få strøm derhen hvor den skal sidde... 
Men er det ikke noget af det samme koncept Philips Hue kører med deres udendørs sensor?
Ville gerne køre med deres setup, men så skal jeg bare have skiftet alle vores udendørs lamper, hvilket bliver en større investering.
Jeg har opsat en del trådløse bevægelsesfølere til udendørs belysning med den her Friedland L630

https://www.elvvs.dk/p/friedland-l630n-spectra-traadloes-bevaegelsessensor-kun-sender-hvid-1257479/
Desværre kan jeg kun finde sensoren, men ikke den lille relæboks, der skal tilsluttes lampen. Måske søger jeg ikke godt nok? Men den vil løse din opgave 100%!


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Nikojoer skrev den 04-08-2021 22:38:58

Men er det ikke noget af det samme koncept Philips Hue kører med deres udendørs sensor?
Ville gerne køre med deres setup, men så skal jeg bare have skiftet alle vores udendørs lamper, hvilket bliver en større investering.

 Du skifter kun lyskilder til Philips hue, 2x batteridrevet philips hue PIR sensor og så er det løst.

Friedland har sikkert en batteridrevet sensor som "snakker" med en relæboks. Der kan være flere sensorer tilsluttet og batteriet på 9V varer ca. 1 år.

fase
Annonce
maskinmester_A skrev den 10-08-2021 14:36:38

 Du skifter kun lyskilder til Philips hue, 2x batteridrevet philips hue PIR sensor og så er det løst.

 Ja, problemet er dog at man ikke kan skifte lyskilden i vores lamper.

S. Fabrin skrev den 10-08-2021 14:59:10

Friedland har sikkert en batteridrevet sensor som "snakker" med en relæboks. Der kan være flere sensorer tilsluttet og batteriet på 9V varer ca. 1 år.

 Det er bare ikke til at finde relæboksen nogle steder. Det virker ikke som om den sælges længere.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis