Korrespondance-afbryder ved uheld?

Hej! 
Jeg har netop været ude og købe en ny afbryder, men har åbenbart fået udleveret en korrespondanceafbryder i stedet for den helt almindelige afbryder jeg egentlig havde betalt for.

Der er ret langt tilbage til butikken, så jeg tænker: kan man installere sådan nogle korrespondancekontakter som en helt normal afbryder, og i så fald hvordan? Jeg har 2 faceledninger og en 0’er der skal placeres et sted
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en ganske alm. afbryder du har der. Hvorfor tror du det er en korrespondance?
Dine to faseledninger kan jo passende sættes i hver sit hul ved IND-pilen. Du må have en tændledning også?
Nullen hører ikke hjemme i en afbryder.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Altså... Du kan måske svagt fornemme at jeg bestemt ikke er nogen ekspert her, så det er absolut en mulighed at jeg tager fejl!   

Forvirringen opstod da:
1) Der var 8 huller (jeg havde forventet 4 måske)
2) Jeg ikke kunne se nogen genkendelige symboler der kunne hjælpe mig med monteringen (som P, 0 eller T)
Da jeg så søgte på det nummer der står på afbryderen (542D), fik jeg nærmest kun resultater for korrespondance-versionen. Så tænkte jeg at det måske var derfor den så "underlig" ud.
Nu har jeg skiftet en del kontakter i min lejlighed, da alle er forskellige, men lige sådan en, har jeg ikke set før, så er lidt på bar bund  . Den der sidder i nu har f.eks. 3 huller.

Mht. ledningerne, så har jeg 2 brune ledninger der på den gamle afbryder var sat i (den samme) fase.
Dertil har jeg en stofledning af ukendt art (derfor jeg gættede på det var en 0'er - det kan sagtens være det er noget andet). Udfra det du siger er det altså en brun ledning i hver "ind/rød pil"-hul, og stofledningen (tændledningen?) hvor skal den hen?

Den ser i øvrigt sådan her ud forfra:
Det er en ganske almindelig enpolet afbryder. De to brune ledninger, som sad sammen i den gamle afbryder, sætter du i klemmen med pil ind og den sidste sætter du klemmen med pil ud.

fase
Når der er så mange huller, så skyldes det at der bliver brugt samme støbeform til alle afbryder delene. Sådan er det også med nummeret. Det er kun låsefjedre i de aktive huller altså dem med knapper foran. Ved korrespondance ville der være 3 knapper, dobb. korrespondance 6 o.s.v. 
Når der kun er 2 knapper foran og tegningen bagpå kun viser en 1 pol tænding, så er det man skal gå ud fra. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tusind tak for hjælpen - og for forklaringen :). Jeg fik installeret det hele, og det virker!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis