Maling af skorsten

Hejsa. Har overtaget sommerhus med denne gamle skorsten, se billede. Jeg kunne godt tænke mig at male den hvid, som den nok har været engang. Men den kan næppe males i den nuværende tilstand, og jeg aner ikke lige hvordan jeg behandler den inden den kan males.. er der nogle af jer har ideer?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan prøve at vandskure den med hvid vandskuringsmørtel....feks durapuds 710...1 sæk til ca 210kr.
Kost af med stiv kost eller stålbørste , fjern Alger, løs puds osv. Inden.
Husk at dække af med plast når mørtlen har siddet en times tid , eller hold den lidt fugtig med vandforstøver, så hærder det stærkest op.
Ellers kan man også beklæde med hvid eternit eller fibercement...Jeg har også beklædt med troldtekt som jeg pudsede op, det holdt fint, men vigtigt der kommer en skorstenshætte på så det er beskyttet mod direkte nedbør i toppen.

Mvh Henrik 

-viden er roden til alle problemer og alle løsninger-

Et opfølgende spm. Kan man male efterfølgende? Eller er den helt hvid med det samme?
Vh Jacob
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
En durapuds 710 hvid får en fin hvid farve.

Hvis du ønsker den mere hvid vil jeg anbefale en god silikatmaling i et anerkendt mærke 😊

Mvh Henrik 

-viden er roden til alle problemer og alle løsninger-

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også