"Genstart" af græsplæne

Hej alle,
 
Vi håber at der findes nogle som er lidt mere kyndige ift. havearbejde end vi er.

Vi har en græsplæne på cirka 450 m2 (+/-) som er fyldt med ukrudt, huller, små bakker osv., at vi har opgivet at få den pæn, så nu vil vi fræse den og starte for fra, men vi er blevet anbefalet at "slå græsplænen ihjel" inden vi fræser den pga. den store mængde ukrudt som er i den. Der er dog ikke rigtig nogle som kan fortælle os hvad vi skal bruge til det.
Vores eget bedste bud er RoundUp men det virker til at vi skal bruge temmelige mange liter, for at "nå hele vejen rundt". Findes der noget godt alternativ, eller er det total spild af tid at først give den gift..?

Vh Stig
Hej alle,   Vi håber at der findes nogle som er... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bjarne Jensen skrev den 06-08-2021 19:10:01

Jeg har med stor interess været med på en lytter. Hvad med at købe rullegræs og simpelthen lægge et nyt lag græs ? Jeg ved godt det er mange kvm. i dette tilfælde. men mit indlæg går også mere på om det er brugbar mulighed
Bjarne
Jeg overvejede samme råd, men underlaget skal jo stadig være iorden inden du ligger rullegræs, dvs skal være jævn. Udover det, er det dog en god, men dyr løsning. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også