Montere kroge i væg til træningselastikker - hvordan?

Hej

Jeg har et lille træningsrum, hvor jeg godt kunne tænke mig at montere et par kroge i væggen, så jeg kan montere træningselastikker i disse. Elastikkerne monteres med en brandmandshage.
Men hvilke typer kroge/øksner bør jeg vælge til at montere i væggen og hvordan monteres disse bedst muligt, så jeg ikke får dem i nakken, når jeg træner?
Væggen består af multiplader/gasbeton.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I det tilfælde ville jeg bruge et surringsøje på en firkantet plade med 4 huller til fastgørelse.  Brug rawlplugs og skruer eller sæt 4 karmskruer i, evt skråt hver sin retning væk fra pladen så trækket fordeles ud på et større område.
Ellers kan du også fastgøre en træplade først som du så skruer almindelige kroge i.

Mvh Henrik 

-viden er roden til alle problemer og alle løsninger-

Fastgør en plade eller reglar med 6 mm skruer og 8 -10 mm rawlplug. Her skruer man så sine kraftige kroge i. Det kan være typen med trægevind som de franske skruer- 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Tak for de gode svar.
Hej. De sædvanlige vægreglar var udsolgt. Kan jeg benytte en imp reglar i stedet?
Så brug en lægte, en 45x125mm eller lignende. 😁

-viden er roden til alle problemer og alle løsninger-

Annonce
imp = imprægneret? Altså man siger det ikke er til brug indendør pga sundhedsfare... jeg havde dog nok selv gjort det alligevel
Nå jeg fik fat i alm reglar alligevel. Tak for hjælpen allesammen.
Så fik jeg klaret det. Den tror jeg at jeg bliver glad for.

Og så lige et par før og efterbilleder af mit træningsrum:

Før:

Efter:

Ikke verdens største træningsrum. Men jeg er rigtig glad for det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis