Fjeder til Trykkontakt - Er det fandens opfindelse?

Hey alle :-)

Jeg har skulle sætte en afbryder op med fjeder således at det bliver en trykkontakt. Jeg synes godt nok at bladfjederen sidder noget "løst" og ryger meget nemt af når selve kontakten til afbryderen sættes på, hvilket gør det rigtig svært at få det sat på.

Jeg ville derfor hører om:
- Er bladfjederen monteret korrekt?
- Har i tips / tricks til hvordan den skal sættes på så at den ikke hopper af når kontakten sættes på?

Kender i til situationen? Om ikke andet tak for hjælpen :-)))
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den er monteret forkert. Den skal flyttes op og monteres i de to udsparinger øverst. Du monterer afbryderen først dernæst fjederen og tangenten.

fase
Ved godt at den på billedet ikke sidder så at den virker efter hensigten, var mere for at vise om det er korrekt at den skal sidde sådan monteret på det
Med forbehold for placering mv på afbryderen, så er det den sorte sprække den skal sidde i som vist ?(-:  
 
Ud fra din besked, så forstår jeg det som om st der desværre ikke er nogen smartere / nemmere metode til at få tangenten på når afbryderen sidder i væggen med fjederen på? 
Jeg tager fat i den med en spidstang. Den skal presses lidt så den midterste del af fjeder også kommer ind over knappen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Karsten Juhler skrev den 04-08-2021 11:01:18

Jeg har monteret et par af dem, og det nu altså lige ud af landevejen. Har du set vejledningen? Der er gode billeder.

http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/019D7836_04.pdf

 Hej Karsten, tak for link til vejledning, den kunne jeg ikke selv finde. Kan se at jeg har sat den inforkert og det var derfor at det drillede. Tak til dig og elmand og gode svar ! Problemet er løst 😎

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis