Hvordan reparerer jeg gummiliste ved hoveddør?

Hej

Jeg har en hoveddør, hvor den gummilste som sørger for at døren lukker tæt er blevet løs på underkanten af døren.
Hvordan reparerer jeg sådan noget?
Kan man mon sætte den på igen med kontaktlim eller lign.?

Eller skal jeg købe en ny liste og sætte på?
I så fald, hvor finder jeg den rette liste?
Og skal jeg skifte listen hele vejen rundt eller bare skære det af som sidder løst og sætte noget nyt på dér?

Se billede:

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Listen sættes fast med hæfteklammer indeni læben. Men kontroller dørens underside. Listen har måske sluppet, fordi døren er rådden i bunden. Hvis listen skal skiftes, kan du købe een i 6 m længde og korte op.
Frisk skrev den 04-08-2021 03:06:26

Listen sættes fast med hæfteklammer indeni læben. Men kontroller dørens underside. Listen har måske sluppet, fordi døren er rådden i bunden. Hvis listen skal skiftes, kan du købe een i 6 m længde og korte op.

 Super! Det virker!

Husk at sørge for at beskytte dørens træværk mod fugt, nu hvor du har listen afmonteret alligevel.

 

Steensen skrev den 04-08-2021 13:23:26

Husk at sørge for at beskytte dørens træværk mod fugt, nu hvor du har listen afmonteret alligevel.

 Mener du med Gori eller lign.?


Jeg har ikke afmonteret listen idet den kun var røget af i bunden. Jeg har bare sat den fast med 4-5 klips.
Jeg tænker du måske havde fordel i at "renovere" døren nu du alligevel var igang, og så lige få slebet og malet døren med vindues maling som omtalt i et andet indlæg Vinduer binder efter maling

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også