samling mellem dræn rende og ledning

Jeg har dette regnvandsafløb i bunden af min udendørs kældertrappe, som går til en sandfangsbrønd
Her har jeg banket fliserne op og ønsker at montere denne, da jeg skal have lagt større fliser og skal have ensrettet fald mod afløbet/væggen:
Drænet har en udgang på 110mm, så den passer til standard pvc kloak rør og bøjninger.

Afløbet i gulvet er i støbejern og har disse mål:

Jeg tænker at jeg vil skære støbejernsrøret over i den højde jeg skal bruge, men hvordan skal jeg tilslutte de 2 med hinanden?

Jeg går fra 110mm til 100mm (ca), fra pvc til støbejern uden muffe
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har fundet denne, men ved ikke om det er det rigtige til at støbe i beton:


https://www.vvs-eksperten.dk/aflob-kloak-kloak-kloak-overgange-uni-seals-kloak-overgang-100-mm-stobejern110-mm-pvc-192557115

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

tak for svar.

Disse kan bruges, men jeg kommer til at kæmpe med pladsen. Der skal være en 90 gr. bøjning, og så en overgang/ekspansionsmuffe og så måske endnu en bøjning på et meget lille areal.

Findes der en "fleksibel" overgang, så jeg kan tage bøjningerne med i overgangen?
Ikke mig bekendt men kan det ikke lade sig gøre at få renden hen så den er lige over røret?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

drænets udløb passer desværre slet ikke med afløbets rør. Og jeg har ikke højde nok til for mange bøjninger. Skal bruge en S-bøjning der er fleksibel som gummi og har 110/100mm tilslutning.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis