Betonhøvl eller Vinkelsliber

Hej alle

Jeg skal igang med at høvle/fræse cementpuds fra en gammel facade. Til det skal jeg bruge en klinge f.eks. 125mm diamantkopsten.

Spørgsmålet går så på ... hvad er det der gør at en decideret betonhøvl typisk er 10 gange dyrere end en vinkelsliber af samme fabrikat. f.eks. Makita.?
Så vidt jeg kan se - er det nogenlunde samme teknologi der gemmer sig i maskinerne. Hvad er det man betaler for når man køber en betonhøvl til mange tusinde vs. en vinkelsliber til få hundrede kroner?

(Man behøver ikke at kommentere på om det nu er fornuftigt eller ej at jeg selv giver mig i kast med at høvle muren  :-))
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er bedre mulighed for støvopsamling/støvsuger på en betonhøvl.
Men du kan jo købe sådan et sæt til vinkelsliberen ​Link​​​
Og så er betonhøvlen sikkert mere holdbar i motoren, men køb de billige vinkelslibere, så er det overkommeligt at købe en ekstra.

Vi prøver igen, i morgen --
Priserne på f.eks.Makita  betonhøvl varierer meget, f.eks. i Bauhaus ca 15.500 kr. i Frishop ca 6.300 kr.

Betonhøvlen bliver nok ikke så hurtig varm som en vinkelsliber.

Har lige slebet 24 m2 garagegulv med Makita vinkelsliber, med ø125 diamantkop, samt sugeskål for støvsuger.
Støvsugeren var en Nilfisk Attix 30, den tog stort set al støvet.
Hvis man ikke tager sig i agt, risikerer man at Vinkelsliberen bliver varm og til sidst brænder sammen.
Sleb ca 1 m2 ad gangen, hvorefter jeg kølede den ned med blæseluft samt blæste den ren for støv i luftkanalerne.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis