Robotplæneklipper i for- og baghave

Jeg overvejer at købe en robotplæneklipper, men min have er opdelt i to - en forhave og en baghave adskilt af en flisegang, som er cirka 15 meter lang og 1,5 meter bred. Kan man “lærer” robotplæneklipperen at transportere sig mellem de to græsplæner, eller er jeg nødt til at løfte den manuelt? Har prøvet at Google og YouTube men synes ikke, at jeg kan finde hjælp

Bergqvist
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have lagt kan tråd ned langs flisegangen samt en guidewire, så skal den bare have at vide at den skal starte for enden af guidwiren, vil dog tro den også vil forsøge at klippe fliserne, men er ikke helt sikker
Det kan du sagtens. Fx så kører robotplæneklipperne fra Gardena efter en såkaldt “guidetråd” som du blot lægger undrer flisegangen og fører ud til fjerneste hjørne i din forhave. Så kan du programmere robotplæneklipperen til at starte fx 40% af gangene der. Den klipper ikke når den kører langs din flisegang. Jeg benytter selv samme fremgangsmåde i vores have, hvor robotplæneklipperen også automatisk klipper ude i forhaven. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis