Smuldrende tag

Jeg har et smuldrende tag på et skur, det drysser ned med grå cement-lign. materiale. Jeg kan ikke finde nogen oplysninger om hvad det er for nogle tagplader. Er det muligt ud fra disse billeder at vurdere om det er asbest eller ikke adbestholdige plader…? 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er højst sansynligt uden asbest, da lægterne under taget ligner ikke at være så vildt gamle igen.

Hvad er alderen på skuret?

 

Og havde pladerne været med asbest, var de sikkert ikke begyndt at smuldre.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja helt sikkert uden asbest, men dine plader holder nok ikke ret meget længere, før de bliver utætte, men hvordan ser overfladen ud?

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for jeres svar. Overfladen er også smuldret og har vist været malet. Jeg kan desværre ikke finde oplysning om skurets alder. Ej heller numre på pladerne. 
Der har været sager for år tilbage, hvor firmaet gav nye plader kvit og frit, som jeg husker det. Jeg købte 200 plader fra sådan et hus, hvor de delvist var begyndt at smuldre. Dog ikke dem jeg købte. de er først blevet tosset nu her 30 år efter.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det ligner at være cembrit plader af nyere dato, B5, B6 eller B9, der er blevet malet over for at forlænge holdbarheden.

Tænker du gør klogt i at samle lidt monetos sammen til at få dem skiftet ud inden for 1-3 år.

 

De er uden asbest!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også