Gennemgående håndtag i terressedør

Hej!

Vores nye dør til udestuen er netop ankommet.
Det lyder jo dejligt, indtil det går op for mig at der ikke er gennemgående håndtag (min fejl, bestilte uden).
Det er til udestuen, så jeg har ikke behov for lås på indersiden - men har brug for at døren kan åbnes både udefra og indefra.

Det er et "normalt" paskivilgreb der sidder på indersiden.
Kan jeg på en eller anden måde bore et hul igennem og montere et udvendigt håndtag også? I så fald - hvad skal jeg købe for at forlænge "stangen" og hvilket type håndtag skal der bruges?

På forhånd tak :)
Casper
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej!
Det lyder da dejligt nemt - og så er det bare at bore et passende størrelse hul hele vejen igennem døren? Altså uden at "låsekassen" (hvis der da er sådan én i den type dør) skal tages ud eller andet?

Det lyder i hvertfald som et projekt der er til at have med at gøre! Tak
Det kunne jo være at du skulle starte med at undersøge om der er hul igennem låsekassen. Jeg var nødt til at bestille en yderdør til vores terrasse for at få håndtag på begge sider.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Min terrassedør skulle der også speciel låsekasse i, for at kunne få håndtag og låsecylinder på ydersiden. Det huskede jeg heldigvis at sige fra starten af, så min dør blev specialbygget til formålet.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis