Adskille paneler

I en campingvogn sidder der masser af loft- og sidepaneler, og det hele er samlet så ledninger m.v. er gemt.

Men hvad nu hvis man gerne vil trække nogle nye wires? Javist - meget af det kan trækkes under bunden, men nogle gange vil man gerne have fat i noget eksisterende el-ting.
Findes der en YouTube eller anden vejledning til hvordan man kommer under kanten af et panel og får den lirket ud?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da ingen andre har svaret, vil jeg prøve. Mig bekendt bliver campingsider lavet som en sandwich konstruktion. Det vil sige, at yderside og inderside bliver limet sammen med en trækonstruktion og isolering i mellem. Derfor kan man ikke bare lige pille indersiden af. Dernæst er der jo også det problem, at skabe, senge, div. møbler m.m. også står mod siderne og derfor ikke gør det nemt at ændre på noget. Tagkonstruktionen er vist også lavet på samme måde.
Så du må nok forsøge at finde anden måde at skjule ledninger på.
I de vogne jeg har set, er det i øvrigt meget begrænset, at ledninger er skjult i væggene. De løber synligt i magasiner osv. Ved indgangsdøren er der ofte placeret en skinne, som ledningerne kan ligge skjult i, hvis det er nødvendigt i netop dette område.
På facebook skulle der findes en gruppe, som specielt omhandler ombygning af campingvogne, hvor nogen viser hvad de gør, og der gives tips til hinanden.
Desværre ved jeg ikke hvad gruppen hedder og har ikke lige kunnet finde den.

Kurt B. Andersen
Tak til Kurt.
Så vil jeg undlade at "lave indbrud" på steder hvor det alligevel ikke nytter noget.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis