Nyt gulv

Hej,

Håber nogen kan give et råd til hvad jeg evt kan gøre.
Lige nu har jeg klinker i køkkenet og i udestuen som er blevet bygget sammen med stuen. Resten af gulvet er trægulv.
Der er vandbåren gulvarme under klinkerne.
Første var planen at ligge et klik gulv, men det er ikke muligt da der er over 5mm højde forskel ude i køkkenet og ved udestuen.

Planen er at jeg vil have et stort ens gulv over det hele.

Har gået lidt med tanken om at få lagt gulvarme der hvor jeg har trægulv lige nu. Er det muligt at man kan slå det sammen med de 2 andre gulvvarme systemer jeg har? Så der kun er 1 styre enhed.

Eller skal jeg bare fjerne klinkerne over det hele og så bruge flydespartel, så det kommer op i samme højde som trægulvet og derefter ligge et klikgulv? Ved at jeg så skal sørge for at gulvarmen ikke overstiger 27 grader.

På forhånd tak for jeres råd.

/Claus
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Claus,
Klinker er ellers fantastisk praktisk i et køkken....man kan lave en rigtig fed og æstetisk overgang ved at "flette" klinkerne ind i trægulvet så overgangen bliver blød og dekorativ for øjet....Det er ikke noget du har overvejet ?

Mvh Henrik 

-viden er roden til alle problemer og alle løsninger-

Hej Henrik,

Har lidt tænkt på at beholde klinker i køkkenet. Så skal jeg bare have det hele i et niveau så det kan passe sammen med resten af gulvet. Ender nok med at brække noget af trægulvet op, så jeg kan se hvordan det ser ud under gulvet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
God idé!
Det er jo altid svært om man skal tage mellemløsningen eller den helt kompromisløse hvor du går i bund...
Hos mig blev det for uoverskueligt at gå i bund mht gulvvarme og jeg har egentlig aldrig fortrudt men det er meget individuelt.... Jeg brugte energien på andre projekter i stedet...
God arbejdslyst!!!

Mvh Henrik 

-viden er roden til alle problemer og alle løsninger-

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også