Rampe to trin terrasse løbehjul

Hej,

Nogle tips til at lave en lille rampe på terrassetrappe med to trin. De er hver 16cm høje. Rampen skal bruges til små børns løbecykel, løbehjul, skateboard m.m.

Jeg er mest i tvivl, om hvordan jeg sætter rampen fast, så den ikke skrider - nogle ideer? Når børn kommer oppe fra, så er jeg ikke i tvivl om, at den på et tidspunkt vil skride, hvis den ikke er sat fast. Borde i stenene er måske lige voldsomt nok.

Jeg tænker rampen skal være en nogle trykimprægnerede brædder ved siden af hinanden. Sat sammen med klodser/bjælke som understøtter.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et stykke støbe krydsfiner som pladen, men også skåret i profil som en kile under til at bære rampen, vil kunne klare opgaven fint, og være selv-bærende, også selvom den bliver skubbet lidt fri af trappe trinnene.
Fæstnings metoden kan f.eks. være en enkelt skrue boret ned i en af fliserne, med korrekte rawplug til at skabe holde evnen, eller måske du med lidt snilde kan få skruen eller en pløk til at sidde fast imellem fliserne nede.

 

Hvis du bruger lidt tykke skuer, f.eks. 5 mm træskruer holder de ganske udmærket i krydspunktet imellem fliserne. Og det uden plugs eller lignende. Det har jeg brugt meget ofte til at holde party telt på plads på en terrasse eller indkørsel. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis